Til forsiden | ||
Gæstebog | ||
Forrige | Skriv | Næste |
Af Thomas Thorsen | 19.09.2007 02:15 | |
Indtastningerne under navnet "jan" kommer ikke fra det samme IP-nummer, men fra flere forskellige. Der er også indtastninger fra nogle af "jan"s IP-numre og lignende IP-numre under andre navne. Jeg har prøvet at rydde ud i det. Thomas | ||
Af René Koefoed | 18.09.2007 15:55 | |
hej jeg synes det kan være svært se forskel på.VY.YV de linier meget hende andet kh René | ||
Af Gert C | 18.09.2007 09:08 | |
Til Per H! Jeg lurer også på de ting som du nævner+campingvogne. Jeg har indtil nu, kun set NZ, som det højeste (trailer), VZ (campingvogne), samt VN (varevogne) Endnu har jeg ikke set YY (personbiler). Varemotorcykel, har jeg slet ikke set nogen af. Mvh.Gert | ||
Af per h | 18.09.2007 07:29 | |
Er nogen af indtasterne blevet spærret for chikanøse indtastninger? I forbindelse med eventuel direkte indtastning af emaljeplader (og ønskeplader?) vil det måske være en fordel at få spærret for klart bedragende IP-numre. I øjeblikket har dæknavnet jan indtastet falske numre for påhængsvogne, varemotorcykler og måske varebiler på siden med højest observerede numre. I det tilfælde er der næppe tale om banale observationsfejl. | ||
Af Thomas Thorsen | 16.09.2007 13:31 | |
YY 44 530 som var blevet indtastet med bemærkning om at observatøren ikke var sikker på de tre sidste cifre, er blevet slettet. Man skal være sikker på hele nummerpladen hvis man vil indtaste højste observation. Lad dette være en reminder. Nummerpladen YY 31 690 er under mistanke for at være en fejlobservation. Y og V kan let forveksles hvis ikke man ser pladen ordentligt. Mvh Thomas Thorsen | ||
Af Thomas Thorsen | 16.09.2007 13:25 | |
Utsch AG skal lave de nye danske nummerplader. Mvh Thomas Thorsen | ||
Af Frantz Dithmer | 16.09.2007 11:50 | |
Hvilket firma har fået licens til fremstilling af de nye danske nummerplader? | ||
Af Anders | 16.09.2007 03:18 | |
Skriften på de nye norske nummerplader er baseret på standardskrifttypen "Myriad", og de norske nummerplader adskiller sig også fra de danske ved at der ikke er noget mellemrum i talgruppen. På danske plader er der jo som bekendt først to cifre, så et mellemrum og derefter tre cifre. Jeg tror at man i forbindelse med de nye danske plader vil gå over til størrelsen 520x110 mm, som efterhånden er ved at være standard, hvilket betyder at pladerne bliver 10 mm lavere end de nuværende. Feltet til højre for EU-flaget vil derfor komme til at virke mere langstrakt end nu. Hvis skriftens størrelse desuden reduceres en anelse, vil registreringsnummeret kunne være der, og stadigvæk være læsbart. Men det er jo ikke sikkert at det er sådan det bliver! | ||
Af Thomas Thorsen | 14.09.2007 15:33 | |
Den norske skrift er lidt smallere og lidt mere "moderne" i snittet end den danske. Den er dog bygget på det samme princip om variabel stregbredde og "åbne" former. Den danske skrifttype vil muligvis skulle gøres smallere for at være på nummerpladen når 4 cm af bredden skal afsættes til et blåt felt. Derfor er det ikke usandsynligt at norske og danske nummerplader af og til vil blive forvekslet, ikke mindst under nedsat sigtbarhed eller på afstand. Det er også muligt at få de nye norske nummerplade uden blåt felt, flag og kendingsbogstaver. Disse vil allerede i dag kunne forveksles. Allerede som det er nu er der folk der har observeret "danske grønne nummerplader" som ud fra registireringsnummeret viser sig at være norske. Thomas Thorsen | ||
Af G®iffen | 13.09.2007 14:55 | |
M.h.t. norske mod danske nummerplader så mener jeg stadigvæk der er forskellige skrifttyper, hvis jeg ikke husker galt. Så vidt jeg ved har de nye norske heller ikke rød kant som de danske? | ||
Af Thomas Nielsen | 11.09.2007 13:51 | |
Jeg har her i sommerhalvåret bemærket norsk indregistrerede personbiler, som nu har fået et blåt felt i venstre side af nummerpladen med nationalitetsangivelse (i lighed med EU-nummerplader). Da den norske bogstav-/talkombination er lig den danske, leder det tanken hen på hvordan den kommende danske EU-nummerplade kommer til at se ud. Umiddelbart kan det måske frygtes, at danske og norske EU-nummerplader på afstand kan forveksles. | ||
Af René Koefoed | 11.09.2007 12:47 | |
Hej jeg synes at det kan være svært at se forskel på VY. YV .YY på afstand.kh René Koefoed | ||
Af Per H | 10.09.2007 16:39 | |
YY 31 690 findes dd ikke på biltorvet.dk | ||
Af ML | 10.09.2007 09:45 | |
Højest oberserverede nummerplade er anført som YY 31 690. Dette lyder utroligt. Jeg har fortsat ikke set nogen nummerplader med YX. Jeg tror, at YY 31 690 og den forrige er fejllæsninger, hvor YV er forvekslet med YY. ML | ||
Af Thomas Thorsen | 10.09.2007 09:39 | |
ZB var oprindelig tiltænkt Varde i 1958-systemet, men i Varde nåede man ikke at bruge alle numre med ZA. Derfor blev ZB til overs. Det samme gjaldt fx UJ der var tiltænkt Aalborg, men ikke kom i brug da UH gav tilstrækkeligt med numre. Rigspolitiet huskede at UJ m.fl. skulle bruges i det nuværende nummerpladesystem, men glemte tilsyneladende ZB. Thomas Thorsen | ||
Af René Koefoed | 10.09.2007 08:31 | |
Hej jeg kan ikke for stå at nummer serien ZB 20.000.59.999 ikke kommer i bro? man har aldrig prot ZB 1958/1968.kan det værre en fejl systemet. jeg ved godt at vi er noget til YX.men jeg kan se det på din hjemme side. KH R.Koefoed | ||
Af per h | 06.09.2007 16:25 | |
Jeg er enig med min navnebror nedenunder om at få observationer af alle emaljepladerne frem i lyset. De numre som ikke kan findes på www.biltorvet.dk bør selvfølgelig markeres som ubekræftede. Det vil bl.a. omfatte prøveplader, som ikke ser ud til at være med i registeret. Fejlobservationer er lidt af et problem. Personligt mener jeg kun oplagt falske observationer skal slettes. | ||
Af Per H | 06.09.2007 00:22 | |
Jamen så er der jo en forklaring på det;-) Det lyder som en go' idé. Jeg har ingen problemer med, at der åbnes op for biler op til 1976. Men jeg kan godt se problemet, hvis der så kommer vigende kvalitet ud af det. Det skulle jo gerne være en side med troværdige oplysninger. | ||
Af Thomas Thorsen | 05.09.2007 11:59 | |
Til Per H: Der er masser af indtastninger siden sidste opdatering, men der har ikke været tid til at ajourføre siden, da det gøres manuelt. Det er meget tidskrævende. Jeg overvejer at lade siden trække direkte på databasen over de indtastede numre. Dermed undgår jeg at opdatere siden manuelt (hvilket jeg kun har meget lidt tid til). Det vil betyde en MEGET vekslende datakvalitet, og der vil kun i meget begrænset omfang blive rettet i det indsendte. Der vil i så fald blive åbnet for numre op til 1976. Er der nogen der har kommentarer dertil? Bilsyn.nu findes ikke mere. Fremover vil det blive biltorvet.dk hvis der skal tjekkes numre. Mvh Thomas | ||
Af Per H. | 05.09.2007 06:34 | |
Lige et par spørgsmål, ang. Observerede emaljeplader fra perioden 1958-1968. Kan det virkelig passe, at der ikke har været nye indtastninger siden 20-9 2005? Jeg har tastet 4 ind inden for den sidste måned, som ikke stod på listen i forvejen. Og med bekræftet, hvad menes der med det? www.bilsyn.nu kan jeg ikke åbne. Er den ikke aktiv mere? Jeg har tjekket mine indtastninger på www.biltovet.dk og der findes de. Mvh. Per H. | ||
Forrige | Skriv | Næste |
Upassende og useriøse indlæg slettes. | ||
© 2000-2024 Thomas Thorsen Kontakt webmaster: Send en e-mail. |