Til forsiden | ||
Gæstebog | ||
Forrige | Skriv | Næste |
Af Thomas Thorsen | 09.08.2008 14:31 | |
Til René Kofoed: Vi får se om nummeret kan verificeres 14 dage efter observationen. Til Thyge: De nye nummerplader i den almindelige personvognsserie kan komme på gaden når som helst. Det drejer sig om dage eller få uger. Der er allerede observeret adskillige andre nummerpladetyper i nyt design. Thomas | ||
Af Thyge | 08.08.2008 10:18 | |
Hvornår mon de nye nummerplader - ZM 55 400 og fremad - kommer i praksis? FDM gættede tilbage primo juli på "en gang i september". Hvad med Jer kloge hoveder. Hvornår tror du (!) at det i praksis sker? | ||
Af RENE KOEFOED | 07.08.2008 03:03 | |
hej er det ikke en fjel i nummer serien at DD 87.090 jeg menner at serien er någet til DD 85...kh René | ||
Af A. Lunde | 06.08.2008 11:05 | |
Ang. snakken om busser til privat buskørsel (såkaldte store personbiler) så har jeg i dag fået bekræftet at man nu indregistrerer disse som alm. personbiler - altså ikke som tidligere på hyrevognsnummerplader eller gule nummerplader. Jeg så i dag en 10 pers. Land Rover med reg. nr. DT63713 - og et opslag på biltorvet bekræfter at der er tale om en stor personbil. Jeg har også tidligere set ret store busser med personvognsnummerplader - bl.a. skolevogne. | ||
Af Thomas Thorsen | 06.08.2008 00:23 | |
Til Lars Damgaard: Det er alt for usikkert at identificere en bil ud fra landekoden alene, da alle og enhver kan klistre et mærke bag på bilen og i vidt omfang gør det. BT er ikke en officiel landekode. Du må fortælle om nummerpladens farve, tegnenes farve, og så mange som muligt af de tal og bogstaver der stod på nummerpladen hvis der skal være en chance for at identificere bilens hjemland. Til René Kofoed: Nej, det er ikke genbrug. Det pågældende motorkontor var bare ikke nået længere. Til Claus B: Hvis der er tale om to nye nummerplader, er det mærkeligt hvis de er forskellige. Du har ikke oplyst noget om bogstavkombination og nummerpladetype, så det er umuligt at konstatere om der er tale om én eller to nye nummerplader. Jeg antager derfor at der kun er tale om én ny nummerplade - en erstatningsnummerplade. Du kan læse meget mere om hvorfor den er anderledes på disse sider og på http://nrpl.dk/forum. Mvh Thomas | ||
Af Lars Damgaard | 05.08.2008 15:46 | |
Det er angående en udenlandsk bil jeg så på motorring 3 omkring København. Den havde en nummerplade jeg aldrig har set før. Men endnu mere interessant, den havde et nantionalitetsmærke bagpå med BT. Jeg har prøvet flere steder, men der er ingen steder hvor den kombinatrion er. Det kan selvfølgelig være at det er fup og fidus. Men hvor er den fra ?? Jeg kunne selv forestille mig at den er et sted fra afrika, men aner det ikke. | ||
Af René Koefoed | 03.08.2008 12:40 | |
Hej Jeg så en JEEP WRANGLER 4,0 på strandvejen nummerpladen stod DR75828 men det nummer er fra november 99. er man starte med genbro af nummer nu? ged hjemme side de har. kh René Koefoed | ||
Af Claus B | 03.08.2008 10:11 | |
Hej En af mine gode venner har fået nye nr. pl., men skrifttypen på den foreste plade er en smule anderledes. Jeg har set det på flere biler,. Er det noget i har set før. ps. det er sen rigtigt god side, den er skæg at kigge på. Claus | ||
Af Thomas Thorsen | 27.07.2008 15:53 | |
I øvrigt bruges G-kombinationerne ikke for at udsætte genbruget, men for at have en løsning når ZZ er brugt, og genbrug endnu ikke er blevet teknisk mulig. Brug af flere bogstaver løser ikke problemet med de manglende numre, det udsætter bare den nødvendige løsning af problemet. Skulle problemet løses, skulle man enten genbruge numre (hvilket man har valgt) eller indføre et nyt nummersystem (hvilket politikerne ikke ønskede). Mvh Thomas | ||
Af Thomas Thorsen | 27.07.2008 15:48 | |
Jeg kan ikke forestille mig I, Q og W komme i brug. Q ligner O for meget, og W er uhensigtsmæssigt. Ofte udtales bogstavet bare "ve" for at undgå det besværlige"dobbelt-ve", og det vil give risiko for forvekslinger. Bogstavet I ville i bedste fald kunne bruges som første bogstav da det ellers ville kunne forveksles med et 1-tal. Men i sidste ende er der ikke grund til at indføre flere bogstaver end der er brug for. Jo færre forskellige tegn der bruges, desto færre forvekslingsmuligheder er der. Mvh Thomas | ||
Af LT | 27.07.2008 15:25 | |
Ser her i gæstebogen, at bogstavkombinatinonerne, GA - GZ, tages i brug efter ZZ. Når man har besluttet at anvende G serien, hvorfor vil man så ikke også bruge F, I, Q og evt W, hvorved man kunne udsætte genbrug af AA osv. - kombinationerne i op til 8 år. | ||
Af Thomas Thorsen | 23.07.2008 14:13 | |
Der er ganske store ganske store overensstemmelser mellem de nævnte skrifter og i øvrigt også skriften i den københavnske metro. Det skyldes at de skal opfylde lignende funtioner som skilteskrift. For mange enkelte tegn er der forskellige løsninger, men i vidt omfang er principperne de samme. Det er åbne skrifter uden seriffer men med variabel stregbredde. Tegnene er ikke dannet blot ved sammensætning af rette linjer og cirkelbuer som i mange nummerpladeskrifter i andre lande. Mange af karakteristikaene var allerede til stede i den gamle nummerpladeskrift, men da var enkelte tegn som fx C og S mere lukkede. Thomas | ||
Af Thomas Thorsen | 23.07.2008 14:00 | |
Til ML Processen er i gang. I første omgang vil indtastning af nye observationer blive mulig, herunder også mulighed for emaljeplader frem til 1976. I anden omgang vil det blive muligt at se disse nye indtastninger. I tredje omgang vil de gamle observationer blive importeret. Mvh Thomas | ||
Af CSJ | 23.07.2008 08:54 | |
Det forekommer mig at der også er flere lighedspunkter mellem en del af bogstaverne og tallene i den nye danske skrifttype, og så den skrifttype DSB anvender på stationsskilte og i togene. Mvh. Carsten. | ||
Af ML | 23.07.2008 07:48 | |
Til Thomas Hvornår forventer du at få flyttet mysql-serveren over til den nye server, så indtastninger af emaljenummerplader kan genoptages?? Hvad med en opdatering af denne side. Du må have en masse indtastninger liggende. jeg har indtastet 68 observationer, der ikke endnu ikke fremgår på siden over emaljeplader 1958-1968. ML | ||
Af perhag | 21.07.2008 05:18 | |
Danske nummerpladekendere vil næppe forveksle de danske og norske plader alene ud fra bogstavskombinationerne. De kombinationer der i de kommende år kommer i brug i Danmark begyndende med Z findes godt nok i Norge, men helt oppe i Finnmarken. De ses stort set aldrig i Danmark. Efter ZZ følger GA i Danmark, som i Norge bruges til gasbiler. | ||
Af Thomas Thorsen | 20.07.2008 23:41 | |
Der er en del ligheder selv om mange af de enkelte tegn er forskellige. De nuværende norske nummerplader fås også uden blå stribe, og de ligner temmlig meget de nye danske. Hvis ikke man lige bemærker om de 5 cifre står i en eller to tegngrupper (hvad mange næppe vil tænke over), er der lagt op til forvekslinger. Det samme gælder når der kommer danske EU-nummerplader. De vil også kunne forveksles med de norske plader med blå stribe foruden måske også de polske nummerplader der har to bogstaver og 5 cifre. Thomas | ||
Af Thomas Nielsen | 20.07.2008 04:22 | |
Jeg synes den nye skrifttype på danske nummerplader minder meget om skrifttypen på de nye NORSKE nummerplader. Og med samme system (to bogstaver og fem tal) kan der være risiko for forveksling. | ||
Af CSJ | 18.07.2008 10:24 | |
Ifølge mine notater var det pr. 1.1.1989 man begyndte at indregistrere turistbusser på gule plader. Mvh. Carsten. | ||
Af Thomas Thorsen | 17.07.2008 23:51 | |
Der er oprettet en tråd i det nye forum nrpl.dk/forum hvor man kan skrive de højeste numre med den gamle nummerpladetype og de laveste numre med den nye nummerpladetype. Mvh Thomas | ||
Forrige | Skriv | Næste |
Upassende og useriøse indlæg slettes. | ||
© 2000-2024 Thomas Thorsen Kontakt webmaster: Send en e-mail. |