Til forsiden | ||
Gæstebog | ||
Forrige | Skriv | Næste |
Af Thomas Thorsen | 14.08.2009 07:55 | |
Til Hans Nielsen: Det eneste jeg kan komme i tanke om er sort på rødt med to bogstaver og tre tal er norske prøvemærker på selvklæbende folie. Men de har også en udløbsdato, og bogstaverne CD bruges ikke. | ||
Af JCO | 13.08.2009 14:09 | |
Hej, Jeg har lige indtastet M 17927 under historisk korrekte nummerplader. Enten har jeg fumlet eller også er der noget der er gået galt. Nummerpladen skal være type 5 og ikke den type der bliver vist. PS: det er en Volvo bus registreret første gang 20/12-1957. Den tilhører Danmarks Jernbane museum og kører rundt i Odense indtil den 21. august. mvh Jens | ||
Af Hans Nielsen | 12.08.2009 16:16 | |
Ja det var en bil.. Det var en Mercedes tror jeg nok.. Jeg så den på lang afstand.. Men nummerpladen var CD Og tre tal | ||
Af Thomas Thorsen | 12.08.2009 14:58 | |
Var det en ny bil? Personbil? Hvilket mærke? CD-skilt? | ||
Af Hans Nielsen | 12.08.2009 14:30 | |
Der var to bogstaver og tre tal | ||
Af Thomas Thorsen | 12.08.2009 14:22 | |
Hvor mange tal og bogstaver? | ||
Af Hans Nielsen | 12.08.2009 13:56 | |
Og den nummerplade var rød og med sorte bogstaver og sorte tal.. Der var ikke noget flag er eller våben.. den var bare rød | ||
Af Hans Nielsen | 12.08.2009 13:50 | |
Hej Thomas.. Idag har jeg set en udenlandsk Diplomat nummerplade som var rød... Hvilket land kommer den fra... | ||
Af Thomas Thorsen | 10.08.2009 23:02 | |
Det vil blive rettet | ||
Af Peter S | 10.08.2009 22:59 | |
Undskyld fejl i tekst til observation EP3655. Det er en Brenderup trailer, ikke en Alfa Romeo. | ||
Af Thomas Thorsen | 08.08.2009 22:39 | |
Hej Jesper 1) Nummerplader var ikke obligatoriske til biler før 1919. Man kunne vælge at male nummeret direkte på bilen. På motorcyklerne var nummerplade derimod obligatorisk hele tiden (dvs. fra 1906) 2) Jeg har ingen billeder og har ikke set nogen tydelige billeder af anhænger- og sidevognsnummerplader fra perioden 1921-1930. De må have været håndmalet som alle de andre nummerplader dengang. Anhængerpladerne var 14 cm i diameter med 4 cm rand, sidevognspladerne var 9 cm i diameter med 2 cm rand. Begge runde nummerpladetyper var hvide med sort rand. I midten stod politikredsnummeret øverst og et løbenummer nederst. Københavns politi havde ikke noget politikredsnummer, men i stedet et K. Fra 1930 fik anhænger- og sidevognsplader politisymbol (vante) og blev lavet i emalje. | ||
Af Jesper Bering | 08.08.2009 22:23 | |
Kære Thomas, 1) På siden http://nrpl.dk/timeline.php skriver du under den 24.03.1919: "Nummerplader bliver obligatorisk også for biler...". Hvordan skal den bemærkning forstås? Bilerne har vel skullet have nummerplader siden 1903. Har jeg overset noget? 2) På siden http://nrpl.dk/sys-1903.php omtaler du at der indførtes runde nummerplader til påhængsvogne og sidevogne allerede fra 1921. Er der nogen billeder af disse runde plader fra perioden 1921-1930 på din hjemmeside - eller kan du henvise til afbildninger et sted på internettet? hilsen Jesper | ||
Af Thomas Thorsen | 04.08.2009 21:05 | |
Det skal jeg sørge for bliver fikset | ||
Af Berndt Mortensen | 04.08.2009 21:02 | |
Jeg har ved en fejl indtastet en ny observation af en gammel nummerplade (sort med 2 bogstaver) med et forkert bilmærke. Det drejer sig om JA23369. Jeg har fejlagtigt indtastet den som en Vauxhall; det skulle retteligt have været Opel Rekord, men i farten registrerede jeg den med et forkert bilmærke. Nummerpladen sidder på en Opel Rekord 1,3 iflg. biltorvet.dk | ||
Af Thomas Thorsen | 02.08.2009 06:43 | |
Påhængsvogne startede med serien 3000-4999 fra bogstavkombination AB i 1966. Serien nåede ZZ og var dermed opbrugt i 1998. Derfor blev en række nummerserier omlagt, og påhængsvognene fik serien 5500-9999 fra og med bogstavkombination EJ. Dette, og hvad der ellers skete af omlægninger som følge af behovet for nye numre til påhængsvogne i 1998, står i øvrigt flere steder på hjemmesiden. Man kan derfor næsten ikke undgå at støde ind i det hvis man leder lidt. | ||
Af Hans Nielsen | 02.08.2009 00:05 | |
Hej Thomas.. Jeg sad og tænkte på, hvor mange nummerserier er der brugt ved påhængskøretøjer.. For jeg har set nogle med med højt og lav nummer.. | ||
Af Thomas Thorsen | 30.07.2009 06:20 | |
Til Thomas René Koefoed Indtastning af højeste numre foregår nu på nrpl.dk/forum. Kopier følgende ind i adresselinjen i din internetbrowser: http://nrpl.dk/forum/viewforum.php?f=7 Forklaringen om TH findes på nrpl.dk/forum. Kopier følgende ind i adresselinjen i din internetbrowser: http://nrpl.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=159 Forklaringen om hvad der sker efter ZZ findes også på nrpl.dk/forum. Det nuværende system kan ikke håndtere genbrug, og udviklingen af det nye system er blevet forsinket i flere år, så man må fremover anvende hidtil ikke anvendte bogstavkombinationer, herunder kombinationer der begynder og slutter med F, G og W. Nogle af bogstavkombinationerne vil blive brugt til EU-nummerplader, andre til almindelige nummerplader. | ||
Af Thomas René Koefoed | 30.07.2009 02:19 | |
hej jeg så i dag AX 76xxx men jeg ken ikke skive den end på på nummer siden trk | ||
Af Thomas René Koefoed | 30.07.2009 01:27 | |
Hej thomas brugte man nummer serien TH 20.000.til TH 45.999- fra 1958 til 1966 31 marts jeg ved ikke om TH nummer serien kom i brug den gang i 60serne jeg har også et Andet svar hvad sker der efter zz59 starter man med AA igen eller laver man om på nummer serien kh René Koefoed. | ||
Af Thomas Thorsen | 27.07.2009 18:14 | |
En Audi A8 på hyrevognsnummerplader (uden hyrevognskendetegn) kan kun være en limousine til udlejning med fører. | ||
Forrige | Skriv | Næste |
Upassende og useriøse indlæg slettes. | ||
© 2000-2024 Thomas Thorsen Kontakt webmaster: Send en e-mail. |