Til forsiden | ||
Gæstebog | ||
Forrige | Skriv | Næste |
Af Flemming | 22.12.2009 12:06 | |
Okay der kan man bare se. Det er altså en fed hjemmeside den her, tak til ham der står bag den:- Jeg er næsten inde og se hver dag. Jeg har fundet en fejl ved tv serien MATADOR. I 1. afsnit skal det forestille at året er 1929. Men grisehandlerens bil køre med nummerpladen fra efteråret 1930, altså den med politiets øje i hånd-symbol. Er der andre her inde der har lagt mærke til den lille men lidt sjove detalje? Mvh Flemming | ||
Af Olav | 22.12.2009 10:05 | |
Ja og skolevogne havde 49.xxx. | ||
Af Flemming | 20.12.2009 10:02 | |
Okay, tak for svaret. Mvh Flemming | ||
Af Thomas Thorsen | 20.12.2009 01:02 | |
Det er korrekt. Udlejningsvogne havde 46.000-46.999. Almindelige personbiler havde 20.000-45.999. Begge dele forudsat de var benzindrevne. | ||
Af Flemming | 19.12.2009 19:01 | |
Okay tak for svar, så ved jeg det. Noget andet, jeg har fåt fortalt en gang at i nummersystem før 1966 at udlejnings-køretøjer fik udleveret en nummerplade med en anden nummerserie højre eller lavere end almindelige personvognsplader, men med samme bogstaver. Har du hørt om det før? ham der fortalte mig det sagde at så vidste man at føren måske ikke var så rutineret som en der kørte bil til hverdag, og tage sig i agt for det. Mvh Flemming. | ||
Af Thomas Thorsen | 19.12.2009 12:38 | |
Traktorpåhængsvogn er en særlig køretøjskategori, som vistnok får hvide nummerplader. Alternativt er der tale om et påhængsredskab der også får hvide plader. | ||
Af Flemming | 19.12.2009 11:12 | |
Hej Thomas. Jeg har et spørgsmåljeg har tænkt på et stykke tid. jeg har set nogle kommune-traktore med nummerplade,betegnelse registreret traktorer. den forstår jeg godt, men hvorfor køre deres anhængre til traktorene med campingnummerplader? det ligner det i hvertfald, to bogstaver, fire tal, og rød kant om. jeg har ogse set det på de skiltevogne omkring byerne som viser din fart. der må være en forklaring på det? Mvh Flemming. | ||
Af kennet | 10.12.2009 07:59 | |
Tak for svaret. jeg må tage chancen og se hvad der sker :) | ||
Af Thomas Thorsen | 09.12.2009 08:19 | |
Generelt er detaljer i danske nummerpladeregler og forskellen på danske nummerpladetyper ikke særlig kendt for udenlandske myndigheder udlandet - og det samme gælder i øvrigt udenlandske regler og typer for danske myndigheder. Det er nok bedre at køre med den ægte nummerplade på bommen end at køre med den tildækket. Svenskerne har ikke en særlig nummerpladetype som tredje nummerplade. Jeg ved ikke hvad de så gør - om de køber en ekstra fornummerplade (uden kontrolmærke) og sætter på bommen, eller om de bruger et hjemmelavet skilt. I Tyskland bruges typisk en uforseglet nummerplade. | ||
Af kennet | 08.12.2009 11:35 | |
nogen der ved om sverige kender til vores 3. nummerplade? jeg har ikke modtaget min endnu til min lygtebom, så overvejer at fjerne bilens bagerste om på lygtebommen mens der er gods på, og sætte den tilbage igen når bagenden er synlig. ved godt det er ulovligt men risikoen for en bøde herhjemme er vel mindre ved ukorrekt montering fremfor manglende nummerplade. | ||
Af Michal | 29.11.2009 11:10 | |
Ok, tak for svar. | ||
Af Thomas Thorsen | 12.11.2009 19:52 | |
Ja, det er helt samme nummerpladetype. På lastbiler bruges den ofte når der bagpå er monteret en kran der dækker det almindelige lygtearrangement og nummerpladen. | ||
Af Michal | 12.11.2009 19:33 | |
Hejsa, så en hvid nummerplade med røde bogstaver/tal på en lastbil idag. Er det bare en ekstra ligesom feks en lygtebom på personbil? Kh Michal | ||
Af Thomas Thorsen | 26.10.2009 23:11 | |
Hvis man fordeler bogstavkombinationerne efter behov på EU- og ikke-EU-nummerpladerne, bliver det første væsentlige problem om 7-9 år for små knallerter (hvor der i øvrigt ikke er en EU-problematik). Jeg har i den forbindelse tildelt alle FGW-kombinationer til påhængsvognene, men hvis WA-WZ afgives til knallerterne, holder både små knallerter og påhængsvogne frem til et par år ind i 2020'erne med det nuværende forbrug. Inden da må det være muligt at sætte et nyt system i drift. Der er over 20.000.000 ledige numre i systemet, inkl. FGW-numre, så det væsentligste problem er i virkeligheden det ineffektive nummerseriesystem. | ||
Af perhag | 26.10.2009 15:04 | |
At fortsætte med de gældende nummerserier trods stor forskel i bogstavskombinationsforbrug er intet problem. Der er jo ingen af serierne som ser ud til at komme til vejs ende de næste mange år. Nummerserien 5500-9999 vil formentligt blive den første serie til at løbe tør, og så kan der fortsættes i nummerserien 60000-87999, hvor der er så mange ubrugte bogstavskombinationer. | ||
Af thomas | 26.10.2009 11:13 | |
hej nu har jeg set de nye EU nummerplader mit spørgsmål er hvorfor går man ikke nummer serien mindre med kvadratisk bagnummerplade de går meget fram kh thomas k | ||
Af Thomas Thorsen | 22.10.2009 18:21 | |
Til thomas koefoed: Læs venligst tidligere besvarelser og nrpl.dk/forum | ||
Af thomas koefoed | 22.10.2009 12:46 | |
hej nu har jeg set nogle EU nummerplader men jeg kan ikke forstå at man starter midt i Alfabetet AG & AF . fårfor starter man ikke med AA for nu må man der genbrug har jeg læst for et til 2år siden man skal måske have 3 bogstaver til det nye sytem 3 .4 år kh Reneé | ||
Af Thomas Thorsen | 21.10.2009 22:14 | |
Grønlandske nummerplader har fået den nye skrift, men får naturligvis ikke EU-stribe. Om der sker noget i anledning af Grønlands nye selvstyreordning, ved jeg ikke. Før eller senere kommer der vel helt egne nummerplader som på Færøerne. | ||
Af Niels Erik hansen | 21.10.2009 22:08 | |
Er der nogen, der ved, om grønlandske nummerplader også har fået ny skrift/nationalitetsbånd? | ||
Forrige | Skriv | Næste |
Upassende og useriøse indlæg slettes. | ||
© 2000-2024 Thomas Thorsen Kontakt webmaster: Send en e-mail. |