Til forsiden | ||
Gæstebog | ||
Forrige | Skriv | Næste |
Af Tonny Mattissen | 15.03.2010 00:14 | |
Jeg har et sæt nummerplader, emalje med ombukket kant og fremhævede bogstav, tal og "vante" - A 7485, kan nogen give en ide om hvor de er fra og fra hvornår ? (arvegods fra svigermors kælder, de står som spritnye) | ||
Af Flemming | 04.03.2010 21:29 | |
Ja det er et rigtig godt spørgsmål, den har jeg også tænkt lidt på. Men jeg tror ikke de brugte ressourcer på at genfremstille nummerserierne på ny, når nu centralregistreringen var sat i gang, og skulle gælde i hele landet få år efter. Men jeg ved det da ikke med sikkerhed Mvh Flemming | ||
Af CSJ | 04.03.2010 16:50 | |
Det er et problem jeg ikke har spekuleret så meget over hidtil. Men mon det så betyder at der i hver kreds var et spring fra det sidst udleverede cirkulære og det først udlerverede aflange anhængernummer, og dermed et antal numre der aldrig blev udleveret. Eller mon man genfremstillede restlageret af cirkulære anhængernumre på aflange plader? | ||
Af Flemming | 03.03.2010 19:09 | |
Okay tak for svarene. Mvh Flemming | ||
Af Thomas Thorsen | 03.03.2010 18:47 | |
I bekendtgørelsen står at der skal udleveres rektangulære nummerplader, så lagrene af cirkulære anhængerplader måtte ikke bruges først. | ||
Af CSJ | 03.03.2010 16:02 | |
Det er jeg ærlig talt ikke klar over. | ||
Af Flemming | 03.03.2010 15:31 | |
Til CSJ. Tak for hurtig svar. Hvad så med de cirkulere plader, blev de brugt til lagerne var brugt op, eller skrotede man bare dem man havde liggende på kontorene? Mvh Flemming | ||
Af CSJ | 03.03.2010 14:55 | |
1.4.1966 gik man over hele Danmark over til aflange nummerplader til anhængere, både i de centraliserede kredse og de endnu ikke centraliserede kredse. Dette nummer er altså udstedt mellem 1.4.1966 og 1.1.1969 da Hurup blev centraliseret, eller også er det en erstatningsplade. | ||
Af Flemming | 03.03.2010 09:12 | |
Hej til jer alle her på siden. Jeg har et spørgsmål til jer. Jeg har set en rektangulær emaljenummerplade til campingvogn som startede med SE 45-- Men det er da en nummerserie før 1966 hvorfor er den så rektangulær og ikke cirkulær? Har det været en erstatningsplade eller blev cirkel pladerne skiftet ud med rektangulær ved centralregistreringens begyndelse selvom ikke alle politikredse var overgået til crm i nu, eller hvad er forklaringen? Mvh Flemming | ||
Af Hans Nielsen | 27.02.2010 23:43 | |
Hej Thomas.. Jeg har en rettelse til til nummerpladen CU 88 306.. Det er en mercedes | ||
Af Jesper Bering | 17.02.2010 19:25 | |
Kære Flemming, Tak for henvisningen. Jeg har godt hørt om bogen - nu vil jeg skaffe mig den. hilsen Jesper | ||
Af Flemming | 12.02.2010 07:03 | |
Til Jesper Bering. Hej Jesper, den bog jeg omtalte hedder Landbrugets redskaber og maskiner, af Knud Hansen 7. udgave, udgivet af det Kgl danske husholdningsselskab 1962, den er på 324 sider, og handler meget lidt om færdselslove fra den gang. kun halvanden side om traktorkørsel. Jeg har før set disse bøger på stumpemarkeder. Og i en genbrugsbutik hvor jeg købte min. Mvh Flemming | ||
Af Jesper Bering | 04.02.2010 22:05 | |
Kære Flemming, Den 3/1-10 skrev du om "en gammel bog jeg har med færdselsloven for kørsel med traktor fra 1955". Den lyder spændende. Kunne jeg få dig til at skrive hvad den hedder osv.? Altså: Bogens titel, forfatterens navn (hvis det står der), forlagets navn - og eventuelt andre oplysninger om bogen. Så ville jeg prøve at skaffe den på biblioteket. hilsen Jesper j(snabela)b48(punktum)dk | ||
Af Thomas Thorsen | 02.02.2010 17:22 | |
Det tror jeg stadig ikke på. For det første var ZB reserveret til Varde i 1958-systemet (se selv datidige lister), så der var ingen hensigt dengang til at springe det over. Man nåede bare ikke at blive færdig med ZA. Var ZA blevet brugt op, ville ZB være brugt. For det andet tror jeg ikke der er mange der forbinder ZB med Zyklon B. I så fald ville der være dusinvis mere nærliggende nazi-forkortelser at springe over. Desuden har jeg aldrig i en autoritativ kilde set ZB omtalt som bevidst oversprunget (og vist heller ikke i ikke-autoritative kilder). Jeg tror simpelt hen det er en forglemmelse. Det var i øvrigt Birthe Rønn Hornbech i sit daværende politijob der besluttede hvad der skulle springes over i den sidste del af alfabetet. | ||
Af Jesper L | 02.02.2010 17:10 | |
Hola - jeg er ny i dette forum, og har brugt noget tid på at læse tilbage I et indlæg 17.03.2009 21:57 skriver Thomas, at bogstavkombinationen ZB formentlig blev glemt, mens KZ af indlysende årsager blev sprunget over. Jeg tror ZB blev sprunget over med fuldt overlæg, da det kunne give associationer til den giftgas der blev brugt i KZ-lejrene - nemlig Zyklon-B (ZB) Det er i hvert fald den forklaring jeg bilder mig selv ind er årsagen til, at ZB aldrig har været anvendt, hverken i 1958-serien eller 1966-serien /jesper :) | ||
Af Thomas Thorsen | 27.01.2010 18:50 | |
I den almindelige serie for personbiler er ca. 20 pct. af nummerpladerne er uden EU-mærke. Forvent kun ca. 2 nye bogstavkombinationer om året i denne serie. Procenten varierer fra serie til serie. Motorcykler har eksempelvis en større andel ikke-EU-plader (ifølge SKAT). | ||
Af dbf | 27.01.2010 18:05 | |
Bliver der overhovedet ikke udleveret " non-eu plader " mere . Synes ikke de nummerpladers opdatering bevæger sig ret meget. | ||
Af Thomas Thorsen | 22.01.2010 19:07 | |
Der er en tråd i forumet til det formål: http://nrpl.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=429 Når der er kommet tilstrækkelig mange, opdaterer jeg kronepladesiden. | ||
Af Hans Nielsen.. | 22.01.2010 00:48 | |
Hej Thomas.. Jeg sad og tænkte på om du modtager oplysninger om kongehuset´s Nummerplader og biler... | ||
Af Thomas Thorsen | 18.01.2010 23:20 | |
I og Q bruges slet ikke, hverken som 1. eller 2. bogstav. Bogstavet I er blot en lodret streg og kan derfor let forfalskes og forveksles. Q er et O med en streg forneden, og også her er der mulighed for forfalskning og forveksling. I og Q bruges kun på ønskenummerplader. Om det bliver CC eller CF - eller CG (fordi CF har været brugt på Civilforsvarets nummerplader) er ikke absolut klart. | ||
Forrige | Skriv | Næste |
Upassende og useriøse indlæg slettes. | ||
© 2000-2024 Thomas Thorsen Kontakt webmaster: Send en e-mail. |