Til forsiden | ||
Gæstebog | ||
Forrige | Skriv | Næste |
Af ML | 23.03.2007 05:07 | |
Indtastningen på gulpladebiler ser umiddelbart ud til at være forkert. At man allerede skulle været nået til VD, tror jeg ikke helt på. Jeg har kun set observationer, der er nået til VB 93 xxx. I aviserne ses dog VD under reklamer, men dette er fototrik. HSJ's indtastning er sandsynligvis forkert. ML | ||
Af Mortef | 18.03.2007 12:15 | |
Hej hej. Virkelig en morsom side for oss nummerplatenørder... Her er vores nummerpladeleg: Jeg og min familie kommer fra Norge (men vi bor i DK) og der har vi 5-sifret personnummer(cpr-nr), og gæt een gang hva vi leter etter når vi er ute å kjører? Vi har haft legen kjørende i lang tid, og endelig i aftes fik jeg en mms fra min datter med et billede av en nummerplade med hendes norske cpr-nummer. Så var det hende der vandt den her gang. Nu skal vi så igang med at lede efter mit cpr.nr.... | ||
Af Gert C | 12.03.2007 01:15 | |
Alletiders!!! Jeg savner blot 2 ting som er flg. At der også kunne vises højest observeret nr. ang. grænsenr.plader. Opdatering af observeringer af nr. plader, i 1958 serien. Ellers fin, fin side. mvh.GC | ||
Af Krøgh | 28.02.2007 08:55 | |
Virkelig en sjov og dejlig side. | ||
Af Thomas Thorsen | 19.02.2007 03:11 | |
Hej tl Jeg kan ikke forestille mig at EU-nummerpladen giver anledning til ændringer i forhold til grænseplader. EU-nummerpladen er bare en almindelig national nummerplade med EU-emblem og nationale kendingsbogstaver (DK). Det eneste EU-nummerpladen har med EU at gøre, er at den indeholder et EU-emblem, og at de andre EU-lande er forpligtet til at anerkende nummerpladens nationalitetsbogstaver som erstatning for det ovale DK-skilt bag på bilen. Hvert land har sine egne regler mht. forskellige former for midlertidige nummerplader, EU-nummerplader eller ej. Mvh Thomas | ||
Af tl | 18.02.2007 16:28 | |
Hej Thomas - Hold da op du har virkelig gjort et super stykke arbejde her, må man sige - Du må være den rette at stille følgende spørgsmål: Desværre er det sådan at de såkaldte grænseplader kun kan bruges på nye biler. Idet jeg er i eksportbrancen (brugt materiel) ville det være genialt hvis man lavede et system a la eksempelvis Tyskland hvor man kan få eksportplader med en typisk gyldighed på 30 dage... Tror du det kommer med år "EU" modellen indføres? Vi er jo i EU :O) | ||
Af Ole Willumsen | 11.02.2007 09:07 | |
Rigtigt interessant side ! Som medlem af Dansk Miltærhistorisk Køretøjs-Forening, vil jeg lige gøre opmærksom på en relateret artikel som et af vore medlemmer , Brian Brodersen har skrevet. http://www.dmkf.dk/artikler/haerens_nummerplader.pdf venlig hilsen | ||
Af Thomas Thorsen | 30.01.2007 14:16 | |
Bevillingsnummerpladerne (officielt: tilladelsesnummerpladerne) til hyrevogne skal fremover bestå af kommunenummeret (som tildelt af Indenrigsministeriet) og løbenummeret adskilt af en bindestreg. Hvor flere kommuner er gået sammen om at uddele tilladelser, tildeles et særligt "kommunenummer" af Færdselsstyrelsen. Gamle bevillingsnummerplader skal være udskiftet inden 1. januar 2010. Se "Bekendtgørelse om ændring af bekendtgørelse om særlige krav til taxier mv." af 22. december 2006 der trådte i kraft 1. januar 2007. Thomas | ||
Af CSJ | 30.01.2007 13:24 | |
Hyrevognenes bevillingsnummerplader har stadig de gamle kommunenumre fra de nu nedlagte kommuner (eksempelvis 23 i Gundsø). Så lyder det også meget rimeligt at de bornholmske hyrevogne har haft de gamle kommunemnumre i de par år siden kommunesammenlægninger der, indtil man finder på et nyt landsdækkende nummersystem. Derimod er man allerede begyndt at udskifte brandvæsensnummerpladerne. De brandkøretøjer jag har set ved Gundsø brandstation siden nytår har fået nye Roskilde-numre (kategoriforkortelse-Roskildes våben-tal) i stedet for de gamle Gundsø-numre (GB-Gundsøs våben-kategoriforkortelse-tal). | ||
Af Johann | 25.01.2007 08:04 | |
Hi Thomas jeg skrev lige eMail til dig om EU-nummerplader i Danmark. Det stor på siden www.skat.dk/displaz.aspx?oID=1563541&vID=0 Der står jo også løsningen om nummerplader, når den gammel system løber tør. mange hilsener Johann | ||
Af bernt larsson | 24.01.2007 17:09 | |
Hej ! Jag har av en ren händelse funnit denna mycket intressanta web-site. Gratulerar ! Jag återkommer med kommentarer. Bernt Larsson Ordförande i EUROPLATiE | ||
Af Anders | 20.01.2007 10:46 | |
Til Thomas Forhåbentlig bibeholder man adskillelsen mellem bogstav- og talgrupperne på de nye EU-plader, da det grafisk ser pænest ud. Der er jo mulighed for at gøre pladerne en lille smule længere (52 cm) i forhold til de nuværende (50,2 cm), og måske samtidig reducere skriftstørrelsen en anelse. Skriften på de danske nummerplader er i forvejen temmelig stor, så det kunne være en mulig løsning. MVH Anders | ||
Af Thomas Thorsen | 20.01.2007 04:08 | |
Jeg har fjernet alle observationer med YN. YN24 blev "observeret" i starten af januar, men er endnu ikke dukket op på biltorvet.dk. De to højere numre er nok fejlobservationer for YM eller XN. Husk kun at indtaste sikre observationer. På en af Skatteministeriets sider står der at der startes forfra med AA. Hvis det er korrekt, kommer de gamle 1958-serier muligvis også på gaden igen. Der er også en illustration af en dansk EU-nummerplade. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1563541 Pladsen til det blå felt er fremkommet ved at fjerne mellemrummet mellem tegngrupperne. Forhåbentlig bliver det ikke den endelige løsning. Mvh Thomas | ||
Af Anders | 19.01.2007 15:51 | |
Til BMW Et helt nyt nummersystem med tre bogstaver og fire tal var blevet foreslået, men så vidt jeg ved, endte det med at skatteministeren besluttede at man fortsætter med de nuværende to bogstaver og fem tal, også på EU-pladerne. Når man om et par år er nået til ZZ59999, begynder man forfra med bogstavet A, og overspringer de gamle numre som stadig måtte være i brug. Er der forresten nogen der er klar over om man både vil genbruge bogstavkombinationer fra system 1958 og system 1966, eller kun nøjes med dem fra system 1966? Hilsen Anders | ||
Af BMW | 19.01.2007 13:58 | |
Hej alle. Forstår ikke helt det med de nye EU-nummerplader, som indføres d. 1. Januar 2008. Kommer der 2 eller 3 bogstaver og hvor mange tal? Der står begge ting andre steder på nettet, så nu er jeg blevet lidt forvirret. M.V.H. BMW | ||
Af JMK | 18.01.2007 18:37 | |
Højeste observerede... Jeg kan se at nogle tvivler på rigtigheden af det observerede. Lige p.t. hvor det er YM / YN må jeg indrømme at jeg i min iver efter sidste nyt har læst en XM /XN som om det var YM / YN. Forleden så jeg helt sikkert en YN plade i Esbjerg, men nummeret var for lavt til at gå med her. Jeg glæder mig til at webmaster får tid til at gennemgå observerede emaljeplader. ( 1958 - 1966 )..hvilke der stadig findes. Jeg har indtastet nogle stykker, men kan jo godt se at det er nogen tid siden at det kapitel blev ajourført sidst. Hvis han sner inde i denne ellers "snefrie" vinter finder han måske tid ? Tak for en interessant side siger en nummerplade nørd. | ||
Af 007 | 17.01.2007 08:03 | |
Det tror jeg også. Jeg synes den skal slettes. | ||
Af ML | 17.01.2007 02:34 | |
Den angivne nummerplade YN 48 256 er jeg sikker på er falsk. Mig bekendt er man ikke færdig med YM endnu. Det skal sandsynligivs være YM 48 256 og ikke YN 48 256. ML | ||
Af Thomas Thorsen | 12.01.2007 14:13 | |
Hej Johann De første sider med nummerplader lavede jeg i efteråret 2002. Mvh Thomas | ||
Af Thomas Thorsen | 12.01.2007 14:03 | |
Hej Tommy Du kan også se om Illinois-plader her: http://www.worldlicenceplates.com/usa/US_ILXX.html "JUN" må være en forkortelse af June (juni). Mvh Thomas | ||
Forrige | Skriv | Næste |
Upassende og useriøse indlæg slettes. | ||
© 2000-2024 Thomas Thorsen Kontakt webmaster: Send en e-mail. |