af Alstrup » fre 13.08.2010 09:18
Hej alle sammen
Det er herligt at se, at der er så mange, der har haft glæde og fornøjelse over negativerne fra de tre film, jeg har fundet i mit arkiv og scannet ind - dels her, dels i Veteran Tidende.
Da jeg skrev artiklen, havde jeg nogle få ting at gå efter: rækkefølgen på strimlerne (men de var taget med to forskellige kameraer, så der var lidt overlap), navne på skilte samt de lokationer, jeg selv kunne genkende. Det gjaldt helt naturligt blomsterbutikken i Horsens, som for nylig er blevet lukket, da der her skal laves ekstra vognbaner for at klare trafikken til/fra Silkeborg. Men der var også steder, jeg ikke kunne spotte, og her er det interessant at se, at de falder naturligvis for jer at sige, at 'det der er jo Støvring'. Faktisk tænkte jeg slet ikke på at bruge Google Street View, da jeg havde scannet negativerne ind og skrevet min historie til Veteran Tidende.
Jeg har kun en enkelt kommentar til tråden, nemlig at den VW Boble, der omtales i Skagen, ikke har to delt bagrude. Jeg har zoomet meget tæt ind på min indscanning, og ja, der er noget, som deler bagruden, men det sidder dels ikke i midten, dels ikke helt lodret.
Michael Deichmann har fået en skive med de indscannede fotos, så han lægger flere op, og jeg er glad for, at jeg på den måde kan 'betale lidt tilbage' til nrpl.dk. Siden jeg opdagede siden for et års tid siden, har jeg flittigt brugt den til at tidsfastsætte fotos af rallybiler efter centraliseringen. Fotografen er iøvrigt stadig i fuld vigør, men desværre ikke med et kamera, men lørdag den 21. august kan han fejre sin 70 års fødselsdag. Hans bil er også på et par af de motiver, som Michael Deichmann har fået.
God nummerpladejagt derude.