Tusind tak til alle jer, både de der helt misforstod spørgsmålet men specielt til Thomas
Jeg fik en gul plade hos forhandleren til traileren, men han sagde man ikke måtte have noget på den... (han kunne skaffe en rød plade til 150€ som må læsses og gælder i 30dage men ikke med så kort varsel)
Hos Daniatruck sagde han pr tlf at det var ligemeget for der kører masser polakker rundt dernede med gule plader og de gjorde intet ved det!? så jeg tog chancen. Blev overhalet af ca 20 pansere på Autostradaen både enkelte og kolonner...
Pladens pris er da vist inkl forsikring, det er den danske prøveplade.... det er vel dèt en plade er: ANSVARSFORSIKRING!!!
Vel hjemme hos skat i padborg (told/zoll) ved siden af grænsepolitiet, for at købe prøveplade, spurgte den søde dame om jeg da ikke havde sådan en gul tysk plade? jo jo da.. Så gælder den i 5 dage og du kan køre helt hjem på den! (jeg spurgte ikke om den skulle være tom)
Hvis du skal købe en dyrere trailer, heste/tiptrailer er der RIGTIGT mange penge at spare... min koster 48+ dansk moms herhjemme, fik den for 36+tysk moms og det var INKL levering i Kolding området!! sparede 130€ ved at afhente den og pladen kostede 70€
men jeg fik den 14dage før og nu ventede cyklen alligevel på mig og det var kun en lille omvej samtidig med at jeg kunne få lov at strække plejlstængerne godt ud på den tysk motorvej og få renset ventilerne...