TT skrev:Der har været fremvist lignende eksempler før. Nogle gange er der i DMR's XML-records for lastbiler og lignende indlejret en stump XML der henviser til et eller måske i nogle tilfælde påhængskøretøjer, formentlig fordi der foreligger en fast forbindelse eller lignende mellem køretøjerne. Hvis man afkoder XML-data forkert, vil påhængskøretøjets data kunne overskrive det trækkende køretøjs data når variablenes navne er ens. Fejlen ligger ikke i DMR, men i webtjenesternes fortolkning af DMR-data.
TT skrev:Der har været fremvist lignende eksempler før. Nogle gange er der i DMR's XML-records for lastbiler og lignende indlejret en stump XML der henviser til et eller måske i nogle tilfælde påhængskøretøjer, formentlig fordi der foreligger en fast forbindelse eller lignende mellem køretøjerne. Hvis man afkoder XML-data forkert, vil påhængskøretøjets data kunne overskrive det trækkende køretøjs data når variablenes navne er ens. Fejlen ligger ikke i DMR, men i webtjenesternes fortolkning af DMR-data.
mikkelhansen skrev:Så kom der gang i 5-cifrede EA-plader, i første omgang en gul rektangulær EU-serie med indtil videre to udleverede plader, EA22774 og EA22898. Jeg kan ikke søge andre EA-plader frem, hverken på nrpla.de eller tjekbil.dk. Jeg har intet grundlag for at sige hvor stor serien er, samt om den er startet "frisk" med EA2xxxx eller om det er en fortsat serie fra høje DZ-numre (måske DZ9xxxx, som der endnu ikke er udleveret nogen af).
Jeg synes at kunne huske at gule EU-plader flere gange i de seneste bogstavserier har været den første udleverede type plader, selvom man måske ville mene at det statistisk burde være hvide EU-plader, da der (mig bekendt) udleveres langt flest af denne type plader.
mikkelhansen skrev:Med den ugentlige opdatering på nrpla.de kan den gule EU-serie udvides til at omfatte EA 22774 til EA 23944.
Der ser stadig ikke ud til at være nogen hvide 5-cifrede EA-plader.
Martin O skrev:Jo, der er 5-cifrede hvide traktornumre EA 20 270-373.
mikkelhansen skrev:Martin O skrev:Jo, der er 5-cifrede hvide traktornumre EA 20 270-373.
Jeg havde ikke lige tænkt over traktorplader.
Der er, stadig, ingen hvide bilplader med EA, men der er kommet endnu en gul EU-serie.
Den førnævnte serie ligger indtil videre fra EA 22774 til EA 25240 - måske 5000 numre i alt. Derudover en ny serie (jeg kan næsten umuligt forestille mig det er en fortsat serie fra EA 2xxxx på 15000 numre), der pt. kun har fire registrerede plader, EA 38367, 68 og 69 samt EA 38526.
mikkelhansen skrev:Så kom der langt om længe gange i hvide bilplader.
Det er en EU-serie der starter fra EA 10000 (med forbehold for bevarede/reserverede numre), og så løber den måske 2500 eller 5000 numre. Pt. er laveste nummer EA 10168 og højeste er EA 11278 på altombilen.dk. På tjekbil.dk kan jeg finde op til EA 11289.
Den ene førnævnte gule EU-serie går (stadig) fra EA 22774 til EA 25240, og den anden går nu fra EA 38137 til EA 39351.
PS skrev:Den hvide EU-serie i de lave numre er lige nu bemærkelsesværdig ved, at det stort set udelukkende er brugte biler, som har fået EA-numrene. Til gengæld er der indenfor sidste uge kommet mange nye biler på gaden med DX, DY og DZ-numre. Det virker nærmest som om EA-numrene er forbeholdt brugtvogne, hvilket jo ikke kan være rigtigt. Måske skyldes fænomenet, at der lige nu er stor aktivitet på brugtvognsmarkedet. Brugtvognshandlerne har derfor haft behov for at bestille nye plader og fået EA-numre. Samtidig har forhandlerne af nye biler ikke haft en lignende stor aktivitet og har derfor rigeligt med DX, DY og DZ-plader liggende på lager.
Mvh Peter S