Martin O skrev:Der er pr. opdateringen i mandags d. 3. juni kommet et par 5-cifrede CL-plader:
CL19800 NISSAN NAVARA 2.3 dCi 190 Double Cab 4WD AT 28-05-2019 VSKCTND23U0121997 Registreret Varebil
CL19801 FIAT DUCATO 2.3 MJT 180 CHASSIS 29-05-2019 ZFA25000002K75921 Registreret Varebil
CL19946 PEUGEOT EXPERT BlueHDi 120 L3 31-05-2019 VF3VFAHKHKZ040213 Registreret Varebil
Efter den gule serie i CK 82 xxx - CK 84 xxx er der plads til noget mere end en serie på 20000 almindelige hvide EU-plader, med mindre der er et voldsomt antal overlevende numre med CL 1x xxx. Opslag på nrpla.de afslører 1491 af disse numre, som ikke falder i det til emaljeplader reserverede interval (14 500 - 14 999). 644 af disse numre har status registreret. Dertil kommer at en del numre med status Afmeldt også kan være blokerede. Den nye serie kan naturligvis starte lidt under det foreløbig laveste nummer 19 800; men næppe så meget under, at der kun er plads til 20000 numre imellem de to nævnte gule serier.
Martin O skrev:
CK 86 195 (?) - CL 19 793: Hvid EU to rektangulære, 20000 numre - Men uanset hvor grundigt jeg gennemgår de gamle numre, jeg kan finde i dette interval, er der over 100 - nærmere bestemt 127 - numre for mange. Det kan være numre, som inden for de sidste 10 år har været i brug, men som ikke dukker op på en seriesøgning på nrpla.de. Det kan fx skyldes, at køretøjet senere er registreret på et andet nummer. Eller også er der en afvigende serie undervejs. Der er faktisk lige nu et hul i begyndelsen af CK 96 xxx, som passer med at de 20000 numre kunne være delt i to gange 10000. Der kunne så være en serie på 100 eller 125 numre af en afvigende type. Vi får se hvad der sker...
perhag skrev:
Selv om der er ret mange traktorer og motorcykler med numrene CL1xxxx, så kan der dårligt være 127 af dem ikke til at finde på nrpla.de som følge af at have fået et nyt nummer. Om det er 27 eller kun 2 forsvundet kan måske opklares ved at se på hvordan det så ud ved numrene med CH, CJ og CK, hvor der nok vil være et lignende antal skjulte spærrede numre.
Erfaringerne med seriestørrelserne kan også give et fingerpeg om den manglende serie med CK96xxx er på 100 eller 125. Der er en høj grad af gentagelse af seriestørrelserne, så kigges tilbage i gamle serier med enten 100 eller 125 kan måske også gættes på hvilken slags plader det vil blive.
Martin O skrev:Et eksempel er CL 13 850, en Suzuki motorcykel, der nu kører med nummer BY 78 749. I mellemtiden har den haft nummer AX 31 481; men ved opslag på afgifter finder jeg ingen oplysninger forud for AX-nummeret (som har været på fra en dato i 2016). Et eller andet sted i databasen må dette CL-nummer jo være knyttet til denne motorcykel, siden den popper op ved søgning på det nummer; men oplysningen må gemme sig et sted i baggrunden. Problemet er, at den kan have været uden registreringsnummer i en lang årrække, før den igen er blevet indregistreret i 2016 med AX-nummeret, og i så fald er CL-nummeret måske ikke blokeret.
TT skrev:CL13075 var en Nimbus med køretøj-id
4010207194910138 og stelnummer 8374
PS skrev:Martin O skrev:Et eksempel er CL 13 850, en Suzuki motorcykel, der nu kører med nummer BY 78 749. I mellemtiden har den haft nummer AX 31 481; men ved opslag på afgifter finder jeg ingen oplysninger forud for AX-nummeret (som har været på fra en dato i 2016). Et eller andet sted i databasen må dette CL-nummer jo være knyttet til denne motorcykel, siden den popper op ved søgning på det nummer; men oplysningen må gemme sig et sted i baggrunden. Problemet er, at den kan have været uden registreringsnummer i en lang årrække, før den igen er blevet indregistreret i 2016 med AX-nummeret, og i så fald er CL-nummeret måske ikke blokeret.
Ved at slå op i Skats offentligt tilgængelige register og gå bagud i tid kan jeg se, at CL-nummeret er blevet afmeldt fra motorcyklen i januar 2005:
Registreringsforhold
Registreringsnummer: CL13850
Første registreringsdato: 22-04-1980
Anvendelse: Privat personkørsel
Seneste ændring: Afmeldt almindeligt d. 21-01-2005
Mvh. Peter S
TT skrev:https://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk/sider/soegning.aspx
Man får ved søgningen alle de køretøjer/registreringer som har samme stelnummer som det rigtige køretøj. Derefter skal man finde det rigtige køretøj, idet der ved ældre køretøjer kan være flere køretøjer med samme stelnummer.
Det er der også i dette tilfælde, men Nimbussen var den eneste sandsynlige, og derefter er det bare at kontrollere via SKAT.
perhag skrev:Martin O skrev:
CK 86 195 (?) - CL 19 793: Hvid EU to rektangulære, 20000 numre - Men uanset hvor grundigt jeg gennemgår de gamle numre, jeg kan finde i dette interval, er der over 100 - nærmere bestemt 127 - numre for mange. Det kan være numre, som inden for de sidste 10 år har været i brug, men som ikke dukker op på en seriesøgning på nrpla.de. Det kan fx skyldes, at køretøjet senere er registreret på et andet nummer. Eller også er der en afvigende serie undervejs. Der er faktisk lige nu et hul i begyndelsen af CK 96 xxx, som passer med at de 20000 numre kunne være delt i to gange 10000. Der kunne så være en serie på 100 eller 125 numre af en afvigende type. Vi får se hvad der sker...
Selv om der er ret mange traktorer og motorcykler med numrene CL1xxxx, så kan der dårligt være 127 af dem ikke til at finde på nrpla.de som følge af at have fået et nyt nummer. Om det er 27 eller kun 2 forsvundet kan måske opklares ved at se på hvordan det så ud ved numrene med CH, CJ og CK, hvor der nok vil være et lignende antal skjulte spærrede numre.
Erfaringerne med seriestørrelserne kan også give et fingerpeg om den manglende serie med CK96xxx er på 100 eller 125. Der er en høj grad af gentagelse af seriestørrelserne, så kigges tilbage i gamle serier med enten 100 eller 125 kan måske også gættes på hvilken slags plader det vil blive.
perhag skrev:Årsagen til jeg ikke forventede så mange spærrede numre ret svære at finde var at i de numre jeg gennemser på nrpla.de fra 1000 til 9999 kun sjældent ses oversprungne numre efter de nye plader er færdigindregistreret. Tværtimod er der en del numre med to forskellige køretøjer tilknyttet, fordi de gamle afmeldt for over ti år siden forbliver i registeret. Regelsættet siger at pladerne kan slettes fra registeret 12 år efter afmelding, men det har Skat heldigvis ikke gjort endnu.
Gamle motorcykler bliver nok oftere genindregistreret end gamle påhængsvogne og traktorer, og netop i sommermånederne er det altså sket i over 100 tilfælde med CL1xxxx ifølge Martins gennemgang. Der er jo også nogle ret nye traktorer fra CL19000-19499 måske attraktive på brugtmarkedet.
En undtagelse med mange forsvundne numre 1000-9999 er følgende serie:
CK6376-CL5342 lille knallert (6000)
Her blev en meget stor del af de helt nye knallerter registreret ved årsskiftet 2017-18 og afmeldt hurtigt efter. De fleste af disse afmeldte knallerter findes nu ikke længere ved massesøgning på nrpla.de og må enten have fået andre numre eller andre forklaringer. Har ikke undersøgt forklaringen på og skæbnen for at disse knallerter blev masseregistreret og afmeldt.