Jeg har tidligere skrevet:
CB 10 000 - 11 999 og 12 000 - 12 6xx: Papegøje EU fortsat fra CA 97 xxx, i alt 2500 numre (12 000 - 12 499 er spærret til emaljeplader på MC)
CB 12 6xx - 12 9xx (?): En serie med 250(?) kvadratiske hvide plader, type endnu ukendt. Foreløbig er vi kun nået op i 7xx.
CB 12 9xx (foreløbig laveste 952) - CB 14 020 eller måske 021: MC EU, 1000 numre
Papegøjeserien har (foreløbig) højeste nummer CB 12 653, og MC-serien har stadig CB 12 952 som laveste nummer. Mellemrummet er derfor på (højst) 298 numre. Det er jo lige i overkanten til en serie på 250 numre.
Jeg har været noget forundret over at der dukkede en hoben lastbiler op midt i det hele. Det kunne selvfølgelig have været en kvadratisk gul serie mellem to hvide; men der er også personbiler imellem lastbilerne. Jeg har nu set nærmere på de 13 lastbiler der er, og de er alle registreret som udrykningskøretøjer. Jeg tolker det sådan, at udrykningskøretøjer får tildelt et registreringsnummer, men i øvrigt ikke tæller med i den igangværende nummerpladeserie. Ud over disse 13 har jeg kunnet finde 22-25 gamle numre på nrpla.de, som ikke kan genbruges, og så begynder vi at nærme os de 250, der passer med én serie. Det er ikke unormalt, at et blokeret nummer (fx afmeldt inden for de seneste 10 år) ikke dukker op på en seriesøgning på nrpla.de. Hvis køretøjet senere er registreret på et andet nummer, vil det ikke dukke op ved serieopslag. Der kan derfor sagtens være flere blokerede numre end dem jeg har fundet.
Nu har jeg så i går observeret en nummerplade i dette interval, CB 12 850, én kvadratisk neutral.