PS skrev:Med denne observation er AK kravlet omkring 30.000 numre op. Bilen er ikke fabriksny, men den har fået det nye nummer i stedet for GD 92195, som den før har kørt med. Altså er bilen blevet omregistreret fra papegøjepladebil til almindelig gul plade. Hvad kan forklaringen være? Er der nogle fordele ved at gå fra papegøje til gul?
Wheelpete har lidt oppe angivet en EU-papegøjeplade med nummeret AK 51588, så springet til AK 69305 er ikke så stort. Desuden er hans anden observation AK 36632 højeste med almindelige hvide EU-plader.
Det er lidt forvirrende at man skal lede 3-4 steder på nrpl.dk efter de højeste numre. Det sted man umiddelbart er tilbøjelig til at kigge på er
http://nrpl.dk/high-2012.php , og det sted dukker indskrivninger på
http://nrpl.dk/plate/index.php automatisk op. Men der er også mulighed for at skrive højeste observationer herfra
viewforum.php?f=37 og på
viewforum.php?f=7 uden det automatisk overføres til oversigten
http://nrpl.dk/high-2012.php . Det må kunne opstilles simplere at aflæse højeste observerede nummer.
Afgiften ved gule plader er mindre end ved papegøjeplader, så en varevogn kun til erhvervsbrug registreres naturligvis på gule plader.