CSJ skrev:Derudover brugte Odense og Århus hver en kombination fra en af omegnskredsene (MH og XH) efter at disse kredse var nedlagt. Odense tog MH i brug (efter MA) formentlig i marts 1964. Århus tog XH i brug (efter både XA og XB) formentlig i august 1966.
Så vidt vides var der udover København kun Odense og Århus der nåede mere end een kombination i motorcykelserien. Her blev MH taget i brug formentlig omkr. 1962/63, XB omkr. 1961 og XH i 1966.
Århus brugte først begge sine planlagte kombinationer XA og XB inden man gik videre med XH derfra hvor man var nået lokalt i Hasle herred. Men i Odense gik man direkte fra MA til MH derfra hvor man var nået lokalt i Odense herred, så MB aldrig nåede at blive anvendt lokalt i Odense-området. Det kan have været mere eller mindre tilfældigt at man tolkede reglerne forskelligt i Århus og Odense, så man i Århus tolkede det som at man skulle anvende en lavere kombination først, mens man i Odense tolkede det som at man skulle anvende en påbegyndt kombination først.
Men nu er jeg kommet i tanker om at der muligvis
kan have været en anden grund.
Hvis nu XA blev opbrugt i motorcykelserien allerede inden udgangen af 1960, så har der ikke været nogen anden kombination end XB at gå videre med, idet XH på det tidspunkt endnu var i brug i en anden kreds.