Hej Bønnis,
Ude på Køgebugtmotorvejen overhalede jeg forleden et sættevognstog. Trækkeren var indregistreret i Estland med nationalitetsbetegnelsen EST i det blå felt og nummeret EST 153 AZW i det hvide felt. Pladen mindede om så mange andre fra den del af verden; den var hvid med prægede, ophøjede bogstaver; smal, præget, sort kant; blåt felt tilvenstre; og tilsyneladende af aluminium.
Sættevognen havde bagpå en gul, engelsk nummerplade uden prægninger eller kant, med sorte, tydeligvis engelske bogstaver og tal, som Thomas har vist dem fornylig (jeg bemærkede ikke om de var ophøjede, ligesom støbt af plastik), og med nationalitetsmærke GB, sorte bogstaver i hvid oval.
Det underlige var at sættevognen havde samme nummer som trækkeren, dvs. EST 153 AZW.
Jeg er godt klar over at i mange lande kan man få indregistreret sin påhængsvogn med samme nummer som trækvognen - men at det kan lade sig gøre at indregistrere en påhængsvogn i England med samme nummer som en udenlandsk vogn, det imponerer mig ligegodt.
Monstro vi andre kan køre derover og få indregisteret en påhængsvogn med vores eget, danske nummer på?
Er der nogen af oraklerne der kan belyse emnet nærmere?
hilsen Jesper