Til forsiden | ||
Gæstebog | ||
Forrige | Skriv | Næste |
Af René Koefoed | 11.09.2007 12:47 | |
Hej jeg synes at det kan være svært at se forskel på VY. YV .YY på afstand.kh René Koefoed | ||
Af Per H | 10.09.2007 16:39 | |
YY 31 690 findes dd ikke på biltorvet.dk | ||
Af ML | 10.09.2007 09:45 | |
Højest oberserverede nummerplade er anført som YY 31 690. Dette lyder utroligt. Jeg har fortsat ikke set nogen nummerplader med YX. Jeg tror, at YY 31 690 og den forrige er fejllæsninger, hvor YV er forvekslet med YY. ML | ||
Af Thomas Thorsen | 10.09.2007 09:39 | |
ZB var oprindelig tiltænkt Varde i 1958-systemet, men i Varde nåede man ikke at bruge alle numre med ZA. Derfor blev ZB til overs. Det samme gjaldt fx UJ der var tiltænkt Aalborg, men ikke kom i brug da UH gav tilstrækkeligt med numre. Rigspolitiet huskede at UJ m.fl. skulle bruges i det nuværende nummerpladesystem, men glemte tilsyneladende ZB. Thomas Thorsen | ||
Af René Koefoed | 10.09.2007 08:31 | |
Hej jeg kan ikke for stå at nummer serien ZB 20.000.59.999 ikke kommer i bro? man har aldrig prot ZB 1958/1968.kan det værre en fejl systemet. jeg ved godt at vi er noget til YX.men jeg kan se det på din hjemme side. KH R.Koefoed | ||
Af per h | 06.09.2007 16:25 | |
Jeg er enig med min navnebror nedenunder om at få observationer af alle emaljepladerne frem i lyset. De numre som ikke kan findes på www.biltorvet.dk bør selvfølgelig markeres som ubekræftede. Det vil bl.a. omfatte prøveplader, som ikke ser ud til at være med i registeret. Fejlobservationer er lidt af et problem. Personligt mener jeg kun oplagt falske observationer skal slettes. | ||
Af Per H | 06.09.2007 00:22 | |
Jamen så er der jo en forklaring på det;-) Det lyder som en go' idé. Jeg har ingen problemer med, at der åbnes op for biler op til 1976. Men jeg kan godt se problemet, hvis der så kommer vigende kvalitet ud af det. Det skulle jo gerne være en side med troværdige oplysninger. | ||
Af Thomas Thorsen | 05.09.2007 11:59 | |
Til Per H: Der er masser af indtastninger siden sidste opdatering, men der har ikke været tid til at ajourføre siden, da det gøres manuelt. Det er meget tidskrævende. Jeg overvejer at lade siden trække direkte på databasen over de indtastede numre. Dermed undgår jeg at opdatere siden manuelt (hvilket jeg kun har meget lidt tid til). Det vil betyde en MEGET vekslende datakvalitet, og der vil kun i meget begrænset omfang blive rettet i det indsendte. Der vil i så fald blive åbnet for numre op til 1976. Er der nogen der har kommentarer dertil? Bilsyn.nu findes ikke mere. Fremover vil det blive biltorvet.dk hvis der skal tjekkes numre. Mvh Thomas | ||
Af Per H. | 05.09.2007 06:34 | |
Lige et par spørgsmål, ang. Observerede emaljeplader fra perioden 1958-1968. Kan det virkelig passe, at der ikke har været nye indtastninger siden 20-9 2005? Jeg har tastet 4 ind inden for den sidste måned, som ikke stod på listen i forvejen. Og med bekræftet, hvad menes der med det? www.bilsyn.nu kan jeg ikke åbne. Er den ikke aktiv mere? Jeg har tjekket mine indtastninger på www.biltovet.dk og der findes de. Mvh. Per H. | ||
Af Thomas Thorsen | 30.08.2007 12:56 | |
Observationen AU 76 910, som har været diskuteret her, er nu også blevet slettet da den ikke har kunnet verificeres. Thomas Thorsen | ||
Af Thomas Thorsen | 28.08.2007 12:44 | |
Til Gert C: I overensstemmelse med reglerne her på hjemmesiden er de to observationer blevet slettet. Thomas | ||
Af Gert C | 28.08.2007 11:16 | |
Undskyld skrivefejlen! Det skulle selvfølgelig være YV 59993, det er det nr jeg prøvede og som ikke findes. | ||
Af Gert C | 28.08.2007 11:16 | |
Undskyld skrivefejlen! Det skulle selvfølgelig være YV 59993, det er det nr jeg prøvede og som ikke findes. | ||
Af Gert C | 28.08.2007 11:10 | |
Undrer mig lidt over VN 96000 og YV 59996! Har lige været inde på biltorvet.dk vedr. min gl.bil, her prøvede jeg for sjovt de 2 nævnte nr.plader, svaret var findes ikke! Er biltorvet.dk langsomme i optrækket? Vedr.VN 96000, grunden til at jeg undrer mig lidt over den er, så skulle der være gode muligheder for at se nr.plader i VN 96 serien, her i Odense samt Glamsbjerg og Assens. Men nej! | ||
Af David Bue Pedersen | 26.08.2007 15:24 | |
Hej Thomas! Tusind tak for din hjælp med undersøgelsen af registreringsnummeret på min 850 spider. Du har været til stor hjælp! Alt godt fremover. | ||
Af Thomas Thorsen | 22.08.2007 11:58 | |
Nyhed: Island indfører nummerplader i formatet AB C12. Hidtil har man brugt nummerplader i formatet AB 123. Thomas Thorsen | ||
Af Thomas Thorsen | 22.08.2007 10:45 | |
Til Anders: Hvis de danske nummerplader skal fremstilles med en almindeligt tilgængelig skrifttype så som DIN (gammel tysk) eller FE (ny tysk), så udgør det et stort sikkerhedsproblem. Der findes hundredevis - hvis ikke tusindvis - af maskiner der kan producere nummerplader med DIN- eller FE-skrift. Hvis ikke man anvender en særlig skrifttype, hvad enten det er den nuværende eller en ny, vil det være meget let at eftergøre danske nummerplader. Jeg kan ikke svare på om der konkret planlægges anvendt en almindeligt tilgængelig skrifttype som FE eller en særlig skrifttype som hidtil. Mvh Thomas Thorsen | ||
Af Thomas Thorsen | 22.08.2007 09:43 | |
Til G®iffen: Svenske bagnummerplader er udstyret med en mærkat som skal fornys hvert år ved betaling af en årsafgift. Bagnummerpladen er ugyldig som nummerplade når mærkaten er forældet. Fornummerpladen er naturligvis kun gyldig hvis den sidder på en bil med en gyldig bagnummerplade. Derfor kan man opleve at svenske biler har nummerplade på ved skrotning. I Italien (før man indførte mærkat) burde situationen være den samme som i Danmark, nemlig at det er selve nummerpladen der er betingelsen for at bilen er lovligt kørende. Skrottede biler burde derfor ikke have haft nummerplader på dengang. Men det er ikke altid teori og praksis følges ad. I Tyskland er der foruden en mærkat (forskellig foran og bagpå) der viser at bilen er i lovlig stand, også et segl fra kreds- eller byforvaltningen der viser at bilen er lovligt indregistreret. Når bilen afregistreres, fjernes seglet, og nummerpladen er herefter ugyldig som nummerplade og er i princippet blot et ligegyldigt stykke metal. Omvendt kan man i princippet gå hen i en hvilken som helst "hælebar" og få trykt en nummerplade, som så til gengæld ikke har nogen gyldighed før den er behørigt forseglet. Det veksler altså fra land til land om det er selve nummerpladen eller et mærke der sættes på nummerpladen, der er "beviset" på køretøjets lovlige indregistrering. Enkelte steder er det ingen af delene da nummerpladen ikke har mærker, og man selv kan sørge for fremstilling af nummerplader. Mvh Thomas Thorsen | ||
Af Thomas Thorsen | 22.08.2007 09:16 | |
Til Morten K: Diplomatobservationen vil blive slettet hvis den ikke inden 14 dage fra observationsdatoen kan verificeres. TT | ||
Af Morten K | 21.08.2007 14:58 | |
Hej. Måske skulle du se på diplomatserien - for den registrering der er lige nu som højeste nummer, er helt hen i vejret. Ifølge biltorvet.dk er højeste registrerede nummer AU76754 fra 8. august, så at diplomatserien skulle være rykket 156 biler på et par dage, er helt usandsynligt. M.v.h. morten | ||
Forrige | Skriv | Næste |
Upassende og useriøse indlæg slettes. | ||
© 2000-2025 Thomas Thorsen Kontakt webmaster: Send en e-mail. |