Til forsiden
Gæstebog
ForrigeSkrivNæste
Af H. C. Hansen 21.02.2016 12:02
Hej Thomas Thorsen

God og informativ side.

En skam at den ikke er mere kendt.

M.v.h.

H. C.
Af TT 15.01.2016 07:16
En ny php-version paa serveren har givet problemer. Det er sandsynligvis noget med tegnsaet, da ingen af de tekster der faktisk vises, indeholder nogle af de tre sidste bogstaver i det danske alfabet.
Af ClausC 14.01.2016 22:38
Hvor er al teksten blevet af i dette forum ? ?
Af Martin 30.12.2015 14:11
De er noget galt med visningerne under "Gæstebogen", da de indtastede tekster ikke vises.
Af Svend Hjorth 28.12.2015 16:57
Min Farfar havde P 1284 gennem flere år og så vidt jeg husker på flere biler for 1958. Kan det passe?
Af CSJ 18.12.2015 17:25
Ifølge mine oplysninger var K 8900-8929 en underserie til politiets køretøjer, så K 8912 har formentlig tilhørt politiet.
Af John Drage 04.12.2015 22:31
Jeg har kigget på disse sider et par gange, uden helt at forstå, hvad de er til.
Imidlertid kunne jeg godt tænke mig at vide, om I skulle have nogen registrering på en gammel Odense-plade, en M 7736, som jeg mener skal være en DeSoto og muligvis tilhørende en vognmand Helms, der drev hyrevognskørsel med et par vogne.
Min bedstefar kørte for ham, senest i en Ford V8 fra 1936, som han siden overtog og fortsatte med i Odense Taxa. Den havde M 7725.
Fotos haves af begge, hvis det skulle have nogen interesse.
Venligst
John
Af perhag 05.11.2015 22:57
Til Christian kan henvises til www.nummerplade.net ved at gå ind på bilsynsrapporterne med oplysning om hvor den enkelte bil er synet.

Ingen har haft tålmodigheden til at fastslå udleveringsintervallerne for de enkelte motorkontorer efter 1966. For EU-pladernes vedkommende samlede jeg engang noget info http://nrpl.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=1203 , og Erik Larsen har indsamlet så stort materiale om numre med tilhørende tekst på nummerpladerammerne at EU-pladerne måske kunne klarlægges, hvis oplysningerne blev undersøgt systematisk.
Af Christian 04.11.2015 11:51
Hej.
Kan man se noget sted hvor en konkret nummerplade er udleveret. Jeg tænker på landsdel eller by hvor enten pladen er udleveret, eller hvor synet ved første registrering er gennemført.

Findes der en samlet oversigt over danske udleveringssteder for nummerpladeserier gennem tiden?

Evt blot for den nye serie med EU nummerplader?

Hilsen Christian.
Af Thomas Thorsen 21.10.2015 09:04
@Poul Agertoft:

Det bliver ikke let. Du skriver ikke noget tidspunkt eller køretøjstype, men nummeret er sikkert udleveret første gang omkring 1920 og kan derefter være benyttet flere gange. Nummeret står ikke i nogen af mine nummerbøger, hvor den nyeste er fra 1924, og som i øvrigt også kun indeholder private personbiler. De gamle lokale motorregistre er ikke bevaret, så man kan sandsynligvis heller ikke finde nummeret på Statens Arkiver.

Af Poul Agertoft 17.10.2015 12:43
Hej. Kan man finde ud af, hvem der havde nr. K8912?
Af Flemming 08.09.2015 20:50
BM 2856 skal der stå
Af Flemming 08.09.2015 08:03
Hej Thomas. Jeg har lavet en tastefejl ved opservering af nummerplader 1966-1976 ved nummer 2865 der skulle stå 2856 i stedet. Beklager. Mvh Flemming
Af TT 24.08.2015 23:46
@RENE Koefoed:

Hvorfor skulle det være en fejl?
Af RENE Koefoed 24.08.2015 16:49
Hej Thomas jeg så en sabb900 første regdato 14/10-1980 men bilen havde Ly44641,men det er et 1985 nummer .
8 senneste ændring var 23/05-2000. . Det kan jeg ikke forstå det må være en fejl eller hvad??
Af LET 11.08.2015 22:30
Tak for både gode og meget hurtige svar. Pudsigt noterede jeg mig i går en personbil med AG84.xxx nummerplade.

Så går ud fra, at samme scenarie nu vil gentage sig, når vi kommer til bogstavkombinationerne BF, BG, BW, CF osv. op til JW.

Har jeg ret i, at F som første bogstav og hhv. F, G og W som andet bogstav ikke blev anvendt i den gamle serie. (jeg husker ikke at have set hverken FF eller FW plader, mens jeg er mere i tvivl om FG plader).

Men tak igen for altid gode svar på det man kan gå og undre sig over vedr. nummerplader.
Af Thomas Thorsen 09.08.2015 21:21
@LET:

1: De numre der ikke har været i brug de seneste ca. 10-12 år, bliver benyttet. De AF-, AG- og AW- numre osv. der ikke har været brugt i det gamle system, er derfor i spil. Det gælder fx

AF 19500-19999, 67000-74999, 82600-87999
AG 19500-19999, (ca) 61377-74999, (ca) 79307-79999, (ca) 81270-87999
AW 18000-18999, 19500-19999, 60000-74999, 78000-87999

De fleste af ovennævnte AF- og AG-numre er blevet benyttet siden det nye system blev taget i brug i 2012.

2: Man kan ikke se hvilken del af Sverige et køretøj kommer fra. Man kan som regel heller ikke sige noget særligt om hvornår nummeret er fra, da numrene kan genbruges et stykke tid efter de er afregistreret. Der er ikke tale om fortløbende brug som vi kender det.

Mvh
Thomas Thorsen
Af LET 09.08.2015 16:43
To vidt forskellige spørgsmål:

Nr. 1:

Bemærkede her på sitet for nogle uger siden at højeste nummer til personbiler var AW62.xxx. Skal det forstås sådan, at AW60.000 - AW97.999 er på vej ud, da AW20.000 - AW59.999 jo blev anvendt i vistnok 2010 - 2011?. Men har ikke bemærket at AF og AG numre højere end 60.000 blev anvendt i de nye serier. Så håber der kan gives et svar på dette anliggende.

Nr. 2:

Har været på ferie i Sverige, og vil derfor gerne vide om deres tre bogstaver på nummerpladerne fortæller noget, hvor i landet bilen er registreret eller hvor ejeren har bopæl? - Eller om det blot er fortløbende brug af bogstavkombinationerne, som vi kender det her til lands?

Af TT 27.07.2015 21:45
Der har aldrig eksisteret sorte plader med YM.
Af Finn Gabrielse 27.07.2015 18:25
Hej Thomas
kan du hjælpe mig med oplysning om denne nr.pl
Campingvogn sort plade YM 1104 den så lidt hjemmelavet ud, findes den overhovedet som sort plade ?
Med venlig hilsen
Finn
ForrigeSkrivNæste
Upassende og useriøse indlæg slettes.

© 2000-2017 Thomas Thorsen
Dette site er ophavsretligt beskyttet

Kontakt webmaster: Send en e-mail.