Til forsiden | ||
Gæstebog | ||
Forrige | Skriv | Næste |
Af perhag | 13.06.2012 12:39 | |
Af Steen Elkjær 31.10.2011 10:46 "Er der et sted hvor man ud fra stelnummer kan få oplyst en bils tidligere registreringsnumre." Ja, nu kan man i det digitale register se tidligere registreringsnumre ret langt tilbage. På https://motorregister.skat.dk/dmr-front/appmanager/skat/dmr?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=vis_koeretoej_side&_nfls=false har jeg prøvet at søge på en plade jeg så i går: DC 59999. Fra 15 okt 10 til 12 aug 11 var nummeret CF 20897. Fra 9 mar 79 til 22 feb 99 hed bilen HT 36584. Nummeret fra første indregistreringsdato 10 jul 1973 til 9 mar 79 kan dog ikke findes. | ||
Af perhag | 12.06.2012 19:45 | |
Alle afdelinger af FDM test og bilsyn er godkendt som nummerpladeoperatører, så de uddeler selv pladerne med de nye nummerserier. Alle private operatører må have fået neutrale personbilsplader med FE 1xxxx, mens EU-pladerne spreder sig fra JW 10000 til formenligt over JW 40000. Dokumentationen for at pladerne faktisk eksisterer er vores indtastninger http://nrpl.dk/plate/show.php og billederne i debattråden http://nrpl.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=1006 . Se også http://nrpl.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=1111 | ||
Af Thomas Thorsen | 12.06.2012 19:35 | |
@Bo: På denne side på SKAT: http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2044950 downloader du Proceshåndbog. I afsnit 13.2 står de nye nummerserier. Det er i den nuværende udgave side 139, men det kan ændre sig når der kommer nye udgaver. | ||
Af Bo | 12.06.2012 09:44 | |
@Thomas Super at få det afklaret! Det skal jeg lige have fortalt FDM. De gik rimeligt i baglås da de skulle forsikre det nummerplade nummer :-) Ved du om det er dokumenteret nogen steder som jeg kan referere til overfor FDM? Hvor har du fundet det henne? Tusinde TAK for hjælpen, so far... Mvh Bo | ||
Af Thomas Thorsen | 11.06.2012 20:58 | |
@Bo: Nummeret er korrekt. Med indførelsen af det nye køretøjsregister blev en masse nummerserier slået sammen. Alle køretøjer som skal have 5-cifrede numre (undtagen diplomatvogne og taxier) deles om nummerserien 10000-75999 + 78000-97999. Diplomatvogne har stadig 76000-77999 og taxier har fortsat 98000-99999. De nye private nummerpladeoperatørers numre i EU-serien til personbiler startede med JW 10000. | ||
Af Bo | 11.06.2012 20:34 | |
Jeg har i fredags fået indregistreret en Ford Mondeo 2.0TDCi Ghia med nummerpladen JW17382. Er det pga. det nye system eller tror i det er en fejl? Det burde vel være en nummerplade til en motorcykel med det nummer. Det er to helt almindelige rektangulære nummerplader i EU og hvid. ??? | ||
Af TT | 10.06.2012 09:36 | |
Der det specielle med DX 60003 at den er set og fotograferet 5.6.2012 og altså må være registreret hos SKAT i det gamle system senest 31.5. Vi ved ikke om den har den gamle store kvadratiske bagnummerplade eller den nye lille. Logisk set må det være det sidstnævnte, da man havde forventet DT eller DV hvis det var en af de gamle store bagnummerplader. | ||
Af perhag | 09.06.2012 13:09 | |
DV 60000 - DV 75999 bliver måske senere udleveret på skattekontorer. Måske er der allerede udleveret nogle med DV 60xxx, selv om det højeste jeg fandt i nummerbaserne er DT 75923. Det undrer mig mere hvorfor MCerne uden EU-mærke springer helt til HY 10000, da hverken HV eller HX ser ud til at være tæt på at komme i brug. | ||
Af Thomas René Koefoed | 09.06.2012 00:53 | |
Hej, jeg Har set en ny bogstavkombination serie til Personbiler (kvadratiske) 60000-75999 DX60,jeg kan ikke forstå man ikke bruger DV60, for det gjorde man i 1975 til serien 20.000.til 59.999 .også serien til DV88 til DV97 1976 jeg ved godt at serien DT går meget langsomt mit svar er hvorfor Springer man DV60 over? med venlig hisen Thomas Koefoed. | ||
Af Thomas Thorsen | 08.06.2012 19:49 | |
Med det nye køretøjsregister går man over til helt nye nummerserier hvor mange nummerpladetyper deles om samme talgrupper. Derfor kan man ikke forvente at tingene fortsætter som de har gjort siden 1966 hvor den ene bogstavkombination følger den næste systematisk. Man må gå ud fra at SKAT for flere måneder siden har skullet fortælle nummerpladeproducenten hvilke numre der skulle produceres til de nye private nummerpladeoperatører. Øjensynlig har man ønsket at de pågældende serier ikke kom i karambolage med de serier der i mellemtiden kunne forudses at komme på lager hos SKAT. Måske derfor har man lagt rigelig afstand i serierne, foruden at man jo samtidig er gået over til de nye nummerserier. JW-pladerne starter ikke fra 20000, men fra 10000. SKAT udleverer formentlig - så længe lager haves - de gamle numre, og man vil da måske også se JG-numre på normale personbiler et tidspunkt. | ||
Af Dan | 08.06.2012 15:08 | |
Jeg undrer mig over at have set biler i dag med JW-----. og HW serien er først lige afsluttet. Springer man JF og JG over. ? Ligeledes undrer mig at du skriver i forummet at gule Eu plader skal starte med DW, hvad med DG ikke Eu gule skal starte med XX. Hvad med XT og XV, disse bogstavkombinationer har da været i brug hele tiden ? | ||
Af Thomas René Koefoed | 08.06.2012 13:28 | |
Hej Har set en ny Bustavs serie til Personbiler (kvadratiske) 60000-75999 DX,jeg kan ikke forstå man ikke bruger DV60, for det gjorde man i 70erne til den serie 20.000.til 59.999 med venlig hisen TK | ||
Af Thomas René Koefoed | 01.06.2012 00:00 | |
Hej Thomas jeg har set på din hjemme side at det er meningen det nye motorregister skal tages i brug i juni i år, hvorefter det vil være muligt at genbruge tidligere anvendte, men afmeldte numre. med vnlig hilsen T.Koefoed | ||
Af Thomas Thorsen | 06.05.2012 23:04 | |
I film og tv-serier bruger man ofte falske nummerplader. Jeg har ikke selv set serien, så jeg kan ikke udtale mig om det konkrete tilfælde. Hverken Danmark eller Sverige har brugt DIN-skrifttype på nummerplader. | ||
Af Martijn van Groningen | 06.05.2012 21:32 | |
Hei allesammen, Vi er nettopp ferdige med å se dansk/svenske Broen, og der er det noe rart med nummerskiltet til Sebastian Sandstrodm som har et tysk skrifttype DIN. Er det noen rimelig forklaring på dette, eller er det rett og slett feil? Vennlig hilsen, Martijn van Groningen | ||
Af Thomas Thorsen | 11.04.2012 19:19 | |
Den korte forklaring er at man i 2009 havde brug for nye serier, idet - man indførte nye nummerpladetyper (papegøjeplader og EU-nummerplader) - den almindelige serie for personbiler var ved at løbe tør for numre (nærmede sig ZZ i alfabetet) - det nuværende motorregister kan ikke håndtere systematisk genbrug af afmeldte numre - det nye motorregister som skulle have været klar i 2008, var forsinket Derfor blev det besluttet at tage kombinationer med de ikke tidligere anvendte bogstaver F, G og W i brug. Det er meningen det nye motorregister skal tages i brug i juni i år, hvorefter det vil være muligt at genbruge tidligere anvendte, men afmeldte numre. | ||
Af Mariann N Jensen | 11.04.2012 09:21 | |
Jeg undrer mig over, hvorfor det kun er bogstaverne FGHog W, der bruges i mummerpladerne nu til dags. Er der en god forklaring på dette? Tak for en fin side, den bruges af og til for mit vedkommende, da det er fantastisk at kunne følge med i antallet af nummerplader i DK. Tak | ||
Af JMK | 05.04.2012 11:10 | |
Hej Thomas ! Tak for assistancen, nu kører det igen, så skal jeg bare have fundet på noget at skrive... :-) God påske ønskes rundt omkring. Hygge og hilsen fra Vestjylland. | ||
Af Thomas Thorsen | 05.04.2012 08:35 | |
Hej JMK Der er sket et eller andet teknisk da du skiftede mailadresse. Problemet er forhåbentlig løst nu. Mvh Thomas | ||
Af JMK | 04.04.2012 22:49 | |
Hej Thomas ! Jeg har været inde på min profil for at ændre min mailadresse til den ovenfor nævnte. Derved blev min profil deaktiveret og jeg har nu i en uge afventet at få en ny aktiveringsmail for igen at kunne skrive indlæg som bruger og indtaste gamle nummerplader. Jeg har jo afsendt mail om emnet men synes ikke rigtig der sker noget ? Jeg synes jo du burde genkende mig ud fra mailen ? Har du valgt at sortliste mig og nyde freden ? Med venlig hilsen JMK - Varde - ZA | ||
Forrige | Skriv | Næste |
Upassende og useriøse indlæg slettes. | ||
© 2000-2024 Thomas Thorsen Kontakt webmaster: Send en e-mail. |