Observationslister

Diskussioner og meddelelser vedrørende nrpl.dk og nrpl.dk forum
Forumregler
Ingen reklamer i indlæg, signatur eller avatar - Ingen injurierende, nedsættende eller racistiske indlæg - Overtrædelse kan medføre sanktioner

Observationslister

Indlægaf JMK » tirs 18.09.2012 12:36

Hej TT (eller andre pc-kyndige)

Jeg har jo før indberettet en lang stribe numre og sendt en liste til dig, måske du husker mine vedhæftede filer ?
Jeg har fået en ide (ved ikke om den er god ?) at oprette et emne der hedder Karensminde 09.09.2012 hvor denne liste kan komme på og så ellers nogle fotos nedenunder.
Jeg har et 3 sider langt Word-dokument med numre og supplerende oplysninger om navn, ex numre og sådan.
Troede at jeg lige kunne markere, kopiere, sætte ind og så ellers rette til så det så pænt ud.
Jeg kan ikke få det til at lystre.... er der nogen der ved hvad jeg enten gør galt eller slet ikke gør ? ;)

Hygge og hilsen fra Vestjylland.
JMK
Medlem
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: tors 02.07.2009 11:13
Geografisk sted: ZA Varde

Re: Observationslister

Indlægaf TT » ons 19.09.2012 21:11

Den eneste måde at få stillet noget op i kolonner på, er at bruge funktionen code der gør at teksten skrives med en fastbreddeskrift. Funktionen er egentlig beregnet til at vise computerprogramkode, men kan også bruges til andre ting.

Eksempel

Kode: Vælg alt
KA 11.834  Harley Davidson  1930
KA 21.238  Volvo Amazon     1958
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Observationslister

Indlægaf JMK » tirs 06.11.2012 22:25

Hej Thomas !

Du henviser til noget der har med code at gøre... dette ved jeg intet om ?
Vi kan lade emnet falde... eller du kan ændre mine tilsendte filer hvis du har lyst ?
Den påtænkte liste fra Karensminde indeholder ca. 100 numre.
Der kommer flere lister i nær fremtid.

Hygge og hilsen fra Vestjylland.
JMK
Medlem
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: tors 02.07.2009 11:13
Geografisk sted: ZA Varde

Re: Observationslister

Indlægaf JMK » tirs 06.11.2012 22:33

Museumsgaarden Karensminde, Morsbølvej, 7200 Grindsted V

Jeg var jo til Historisk Dyrskue og Veteranudstilling for længe siden, men først fået noget gjort ved mine fotos nu.
Observationslisten er lavet og indsendt for længe siden, jeg tog en masse fotos som sædvanligt for at huske numrene når jeg kom hjem, der var mange gamle numre, men udseende-mæssigt var der ikke noget særligt ved ret mange plader.
Dog faldt jeg over en enkelt kabine-scooter, registrereret som mc i nummerserien 10.000 til 19.499, nummeret er en lokal plade fra Vejle, men det sjældne er at det er en hvid erstatningsplade. :shock:
Jeg troede jo at mistede man sin eneste plade skulle køretøjet omregistreres til en hvid plade med moderne nummer ?
Dette er ikke sket i dette tilfælde... ;)

1962 BMW Isetta YP11941 2 25.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
JMK
Medlem
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: tors 02.07.2009 11:13
Geografisk sted: ZA Varde

Re: Observationslister

Indlægaf CSJ » ons 07.11.2012 16:04

Det er mægtig spændende med den mc-erstatningsplade fra Vejle. Jeg så engang en erstatningsplade fra nabokredsen Kolding på en Vespa scooter, YH 13 034, og den kører tilsyneladende også endnu.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Observationslister

Indlægaf TT » ons 07.11.2012 20:23

JMK skrev:Du henviser til noget der har med code at gøre... dette ved jeg intet om ?


Når du skriver en besked her i forum, er der i editoren nogle knapper til fed skrift osv. Der er også en som hedder "Code".

Kode: Vælg alt
 Ved at skrive [code] foran og [/code] bagved en tekst, kommer det til at se sådan her ud, for eksempel

[code]
KA 23.456  Mercedes-Benz  1958
AB 34.567  Morris         1966
[/code]

Du skal så bare sørge for at indsætte det rigtige antal mellemrum. Det kan du gøre i Word forud ved at bruge skrifttypen Courier og derefter klippe det ind i editoren her.

Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København


Tilbage til Forum- og site-diskussioner

cron