T. Rithmester skrev:På hvilken side af vogterhuset, er det folks opfattelse at sporet går ?
Personligt ser jeg det som om, at sporet går på denne side af vogterhuset, altså mellem bussen og vogterhuset.
Ja, jeg er nu af den opfattelse at det ligger bag vogterhuset. Mest fordi jeg syntes ikke rigtig der er plads - og der skal jo være en ovrskæring som vogtes, og den kan fint være til venstre for billedet.
Anyway - jeg er med på at bussen nok ikke har kørt den slagne vej fra Holstebro til Vinderup når han kører over Egebjerg og Ejsing på den videre vej til Skive - MEN han krydser ikke nogen jernbaner i disse svinkeærinder - dvs. efter Vinderup KAN han have kørt mod Struer ad Handbjergvej (nuværende Struervej fandtes ikke i 1920'erne), for at køre op ad Landtingvej og der krydser han banen. Idg er der ikke skyggen af vogterhus. Det ser dog ud til at det hus der ligger der ligger på en vogterhus parcel, men vogterhuset er skiftet ud med et nyere hus. MEN - der er ikke skyggen af hus i nabolaget til at huse købmanden.
Når jeg nu ser Carstens liste af tankstationer, så ER der faktisk en købmand i Hanbjerg.
Den er fandeme ikke nem!