Observationer af emaljeplader

Diskussioner og meddelelser vedrørende nrpl.dk og nrpl.dk forum
Forumregler
Ingen reklamer i indlæg, signatur eller avatar - Ingen injurierende, nedsættende eller racistiske indlæg - Overtrædelse kan medføre sanktioner

Observationer af emaljeplader

Indlægaf perhag » tirs 12.08.2008 16:13

Nu når man på nrpl.dk kan indtaste alle sete nummerplader fra 1959-1975, var det måske en god ide at blive enige om retningslinjer for indtastningerne.

Især er jeg i tvivl om usikre observationer skal indtastes eller ej. Hvis de skal være helt sikre, kan alle mine gamle notater ikke bruges, da det er umuligt at huske om de observationer var 90% eller 100% sikre.

Af mine allerede indtastede plader er der med sikkerhed 2 fejlobservationer; CB 42426 skulle være CB42436 og CL35610 må have været CL35810. Også en Jaguar med KN og et par traktorer er meget tvivlsomme, men for dem kender jeg ikke de korrekte numre, da jeg ikke har set dem flere gange.

Hvis intet andet bliver anbefalet, har jeg tænkt mig at fortsætte med at indtaste usikre numre, også de meget usikre, hvor jeg har sat et spørgsmålstegn i notaterne.
perhag
Medlem
 
Indlæg: 796
Tilmeldt: ons 18.06.2008 18:06
Geografisk sted: 5900 Langeland

Re: Observationer af emaljeplader

Indlægaf TT » ons 13.08.2008 09:16

Når det drejer sig om gamle observationer, må man bruge det materiale man har. Hvis man er usikker på observationen, kan man se om der i forvejen er et nummer der ligner. Numre der er verificeret på biltorvet.dk eller lignende steder, vil have angivet årgang. Sådanne numre samt numre der er observeret adskillige gange, må formodes at være "sikre", især hvis også bilmærke stemmer.

Når det drejer sig om nylige observationer som man er i tvivl om, kan man med fordel tjekke dem på biltorvet.dk før man taster dem ind. Findes det ikke, kan man med fordel afvente at man selv eller en anden observerer bilen igen.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København


Tilbage til Forum- og site-diskussioner