Fortsat:
Jeg skal starte med en beklagelse: Jeg havde intentioner om at bringe billederne i kronologisk rækkefølge Købanhavn - Aarhus, men fotografen har haft 2 kameraer og derfor er der 2 billedserier man skal blande sammen undervejs.
Derfor har vi sprunget over nogle billeder fra Sjælland - ja - er de nu det?
I VT nederst på side 44 er der to billeder, der angiveligt er fra Roskildevej, og jeg siger også umiddelbart imellem Tåstrup og Hedehusene, men billedet er tydeligvis taget fra en bro, og der er ikke ret mange broer hen over Roskildevej overhovedet, men det kan jo være en gangbro eller cykelsti bro? Nederst til venstre er der er højresvingsbane og iøvrigt i det fjerne (husk det er taget med telelinse) en blød kurve til højre - Roskildevej er ret lige, men den slår nogle små slag her og der. Ud fra billedet fra motorvejen rundt om roskilde tror jeg at dette billede også er taget ind mod København - det er måske taget på udrejsedagen så den store trafik er ud af byen.
Kan I hjælpe med at finde stedet? Der er 8 billeder fra dette sted på filmen så her bringer jeg et af de andre:
19730423-00103_web.jpg
Lad os se lidt på nummerpladerne mens vi venter på at nogen finder ud af hvor det er. Der er jo 4 fine typiske repræsentanter for biler på den tid - 3 VW type 1 og en Opel Rekord 1700 - alle ville være oplagte gæster på Leth Youngtimer arrangementer. Ser man godt efter kan man se den Morris Marina, der er nået ned i forgrunden på billedet i VT og Amazonen med læs på taget.
Her er den forreste VW:
19730423-00103_AC57.889.jpg
Den næste mørke VW:
19730423-00103_AJ71824.jpg
Fortsættes
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.