Bare lige en strøtanke:
Hvad nu hvis en bilejer kan dokumentere, at hans køretøj er indregistreret første gang efter 1. april '76 på sorte plader?
Kan han så søge om historiske plader?
Mogens
MogensBH skrev:Bare lige en strøtanke:
Hvad nu hvis en bilejer kan dokumentere, at hans køretøj er indregistreret første gang efter 1. april '76 på sorte plader?
Kan han så søge om historiske plader?
Lincoln skrev:Omkring rektangulære/kvadratiske plader... Det er noget af det, der afholder mig fra at bestille et sæt historiske plader. Jeg kører pt. med to kvadratiske plader pga. kofangerens udformning. Derfor vil jeg nødig betale 2.480 kr. for to sorte rektangulære plader, som kun svært kan monteres. Men er der nogen der ved, om man i forbindelse med bestillingen kan bestille f.eks. 1 rektangulær+1 kvadratisk (forudsat at nummeret matcher daværende sorte, rektangulære plader) eller måske endda bestille to kvadratiske?? Jeg ved ikke om systemet er 'gearet' til den slags finurlige krav fra os bil- og nummerpladeinteresserede
Flemming skrev:Nu skal i høre her hvad min mors bror prøvede hos SKAT d 1. april da han ville have historiske plader til sin Opel fra 1970.
På registrerings-attesten stod der LT 46 ***, han trode at det var bilens første reg nummer, og derfor ønskede han dette nummer.
SKAT ringer tilbage d 8. april og meddeler at han ikke kan få det ønskede nummer fordi den ikke har været afmældt længe nok, og fortæller at de har tildelt et andet LT 46 *** nummer.
Han fortæller mig om episoden i dag, og jeg kan konstatere at den er helt galt fordi LT først kom i 1985. Det er jo ikke noget med historisk korrekt at gøre, han vil gerne have det lavet om.
Hvad tror i han kan gøre, og kan han gøre noget nu?
TT skrev:Du bør i hvert fald klage og enten få et nyt korrekt nummer eller pengene tilbage.
Der har været gisnet meget om dette, men jeg har talt med Erik Mieth fra MhS, som har set de prototyper SKAT har fået lavet. Fysisk bliver de fuldstændig som de originale med ombukket kant og kulisser bag på til de firkanthoved bolte, som der er en fyr der allerede har fået produceret:Martin62 skrev:Hvis ja, hvordan skiller de sig ud fra de originale??