Jesper,
den bliver svær. Det korrekte svar er: Nej.
Men har du et billede af bilen fra da den er ny hvor man kan se nummeret, vil du formentlig (*) kunne få dette hvis det er ledigt.
Er du så så svineheldig at finde netop disse nummerplader på et swapmeet vil der næppe være nogen der i dagligdagen ville opdage det - især hvis du undlader at stå og underholde om hvad du har gjort ved ethvert VW træf (det bliver svært - jeg ved det
) du deltager i.
Ved evt. salg vil det jo være nødvendigt at melde ud til den nye ejer, men jeg ville ikke annoncere det i annoncen. Det ville være at provokere myndighederne og det behøver vi ikke. Der er også medarbejdere i SKAT og Politiet der interesserer sig for gamle biler og VW'er og læser annoncer.
Men mon ikke de nye 2 bogstavsplader bliver meget pæne? Jeg har ikke selv set dem endnu, men jeg mener at MhS har hafy dem/får dem til godkendelse.
(*) Jeg kender ikke de fuldstændige og endelige regler for 2 bogstavs plader, men det forlyder at der bliver en periode i starten hvor der er åbent for bogstaver og numre i alle kategorier således at man kan få det nummer bilen har haft fra starten (på samme vilkår som gælder nu - dvs. dokumentation). Dette vindue lukkes så på et tidspúnkt hvor der efterfølgdende tildeles numre fra forskellige intervaller i de forskellige bogstavs serier. De bogstavsserier der ligger fra før CMR vil være i 2x.xxx erne da mange af dem ikke nåede så langt mens CMR serierne vil være i andre intervaller. Således skulle billedet ved et træf blive tilstrækkeligt "broget" til at det ser tilfældigt ud.