Nu ser jeg stengærdet - det er ovre i venstre side af billedet! Jeg spejdede forgæves efter det i højre side!
Det er dog helt utroligt som det har ændret sig der, men jeg er enig nu.
TT skrev:Skæringerne længere nordpå er mindre plausible da de skulle betyde at billederne ikke ligger i geografisk orden. Det kunne selvfølgelig være muligt hvis nogle af billederne er taget på vej nordpå, og andre sydpå.
Münster skrev:CSJ skrev:Er VR 24.353 en Simca? Jeg ville umiddelbart bedømme den til at være en Ford Consul eller Zephyr.
Det er heller ikke helt forkert, da det faktisk er en Ford. Simca købte Fords franske fabrik og retten til at producere Ford Vedette. Den blev så til Simca Vedette. Den fotograferede er vel fra 1958 eller deromkring.
dykker5502 skrev:Morten,
tror du han kan huske brændvidden på de 2 objektiver? Jeg tror nemlig at de fleste er taget med en lille tele omkring 75-100mm og ikke et 50mm standardoptik.
Jeg har selv lang erfaring med et 35mm spejlrefleks som jo nu er stort set uanvendeligt De brændvidder svarer meget godt til det jeg havde fornemmet. Jeg tror langt de fleste er taget med 135mm, som var/er en meget alm. "lille tele" til 35mm kamerarer.Alstrup skrev:[i]"Jeg anvendte altid en 50 og 135 mm ”normal” og masser af billeder med en 350 lang, lang tele.
JMK skrev:Identifikation af køretøjer og nummerpladernes alder :
UH 80.637 Leyland Tiger Cub rutebil ( 2 delt forrude, 2 skrå viskerblade )
VV 80.50x Leyland Worldmaster rutebil ( hel forrude, 3 liggende viskerblade
dykker5502 skrev:Jeg har selv lang erfaring med et 35mm spejlrefleks som jo nu er stort set uanvendeligtAlstrup skrev:[i]"Jeg anvendte altid en 50 og 135 mm ”normal” og masser af billeder med en 350 lang, lang tele.
TT skrev:UP 51.823 Ford FK 100 Transit, reg. i Nørresundby, foto fra Nørresundby
JBN skrev:Münster skrev:CSJ skrev:Er VR 24.353 en Simca? Jeg ville umiddelbart bedømme den til at være en Ford Consul eller Zephyr.
Det er heller ikke helt forkert, da det faktisk er en Ford. Simca købte Fords franske fabrik og retten til at producere Ford Vedette. Den blev så til Simca Vedette. Den fotograferede er vel fra 1958 eller deromkring.
Det er ikke forklaringen. Det er korrekt, at Simca overtog den franske Ford-produktion i 1954, men den viste bilmodel har ikke noget med det franske Ford-eventyr at gøre. Ford Vedette fik Simcas eget karosseri og kom til at hedde Simca Vedette - i øvrigt illustreret fint at billedet fra Skagen af Simca Vedetten på PK-nummerplader. Zephyr, Consul osv. har ikke meget at gøre med den den del af Ford som Simca overtog.
Men det vist billede illustrerer meget godt, at biler allerede dengang lignede hinanden alt for meget. Det er ikke nogen opfindelse af i dag!