Font og design

Diskussioner og meddelelser vedrørende nrpl.dk og nrpl.dk forum
Forumregler
Ingen reklamer i indlæg, signatur eller avatar - Ingen injurierende, nedsættende eller racistiske indlæg - Overtrædelse kan medføre sanktioner

Font og design

Indlægaf andershl » tors 01.01.2009 18:29

Det her er nok et lidt skævt indlæg, men det var faktisk det, der bragte mig ind på siden, som i øvrigt er fremragende.

Jeg søgte efter fonts eller andet, så man kunne lave en lille grafik svarende til en given (gammel) nummerplade: Jeg har et glasskab med modeller, størrelse "Teknobil" af næsten alle de biler jeg har / har haft. Der vil jeg godt lige have printet og limet en kopi af den originale nummerplade på foran og bag. Jeg huskede i tide at fotografere Amazonens plader, så der var det let, men for de andre er det noget mere kompliceret. Jeg kan se, at sidens ejer har et eller andet, der laver sådanne pæne grafikker, så for observerede er det bare at lave et print af siden og så skalere. Men for andre?

Kunne man låne lidt jpg'er eller måske var det en idé til sitet med en underside, lidt svarende til "observerede", hvor man i stedet blot så et givet indtastet nummer i rette grafik svarende til valg af serie, type, farve osv? Jeg tror det ville vække glæde hos de mange, som ikke længere har den gamle, men kun en model i skabet.
Brugeravatar
andershl
Medlem
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: tors 01.01.2009 18:11

Re: Font og design

Indlægaf TT » tors 01.01.2009 20:33

Jeg vil arbejde på at lave en side der kan "fremvise" en nummerplade ved indtastning af et registreringsnummer. Fremvisningen vil ske i samme størrelsesforhold som øvrige grafiske visninger af nummerplader, nemlig 1 pixel = 5 mm.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København


Tilbage til Forum- og site-diskussioner

cron