På sin vis bifalder jeg at FDM støtter op om hvores fine ordningf med historiske nummerplader - men jeg forstår også dettriste i at de "originale" emalje nummerplader er væk. Nu KAN det jo være at FDM har glemt den ene hjemme på værkstedet....
Hvis det var min bil ved jeg ikke om jeg havde gjort det. KA nummeret har den jo haft længst tid i sit "liv" - men det er FDM's bil så de må jo gøre hvad de vil.
Thomas - når den først er blevet indregistreret i 1903, så er C2 vel stadig dens første nummer?
Jeg er heller ikke sikker på at den NØDVENDIGVIS er den ældste indregistrerede bil, men den er nok den ældste indregistrerede bil med fuld dansk historie. Teknisk Museum kunne jo teoretisk set indregistrere Hammelvognen selv om den jo aldrig har haft nummerplader på. Da den således ikke har noget oprindeligt nummer kan vi jo passende tildele efter den oprindelige regel for Historiske plader - nemlig efter ejerens bopæl - det er Helsingør, så den kan jo få B 1. Det var oven i købet tildelt Helsingør i 1903
men er desværre optaget af en eller anden Bentley fra 1959. Man kunne jo også anføre at den burde have et K nummer, men K 1 er desværre også optaget.
Jeg tror faktisk der ER ældre biler i Danmark en 1902 - men de er så i givet fald importeret. Viklit Graae Jørgensen havde på et tidspunkt en Sears til salg som han havde importeret fra USA. Den mener jeg var lige så gammel eller måske endda ældre en Oldsmobilen, men det er ikke sikkert det er en dansker der har købt den.