Det er interessant at følge alle de indtastede observationer, ikke mindst efterhånden som de bliver verificeret, især alle de indtastede anhængere af ukendt mærke efterhånden som der bliver sat mærke og årgang på. Man kan også prøve at vurdere hvilke aflange anhængerplader der er første registrering, og hvilke der er omregistreringer eller evt. erstatningsplader. De fleste anhængere af årgang 1966-68 med aflange plader er nok første registrering.
DS3154 er vist som tekst og derfor formentlig en cirkelrund plade. Den er verificeret som en MKP årgang 1967. Hvordan kan det lade sig gøre? Pr. 1.4.1966 gik man bort fra de cirkelrunde anhængerplader, og samtidig kunne gamle nummerplader ikke længere overføres på andre køretøjer.
Det er også spændende at Graasten kreds nu er repræsenteret, og at Viborg kreds er repræsenteret med et højere nummer end de hidtil kendte. Dermed er Viborg så meget tættere på at kunne have brugt kombinationen TE op. Det måtte være muligt at lave en prognose over højeste nummer i Viborg på basis af en kurve. De højeste kendte numre er omregistreringer af ældre biler, men højeste kendte nyregistrering i Viborg er en Opel Rekord TE41259, indreg. 5.9.1966.
Der er også et par spændende nummerplader i det nye nummer af Veterantidende som er et par bemærkninger værd.
Vi har tidligere diskuteret brandvæsenets nummerplader i det gamle Tønder amt, som både i design og nummerets opbygning efterligner tyske nummerplader (DIN-skrift), men med rød skrift. Der er et eksempel på en Tønder nummerplade TDR-M 2 på en historisk Buick brandbil.
Og som et kuriosum kan nævnes af Leif Gr. Thomsen der i hvert nummer leverer månedens vittighedstegning som regel morer sig med at forsyne bilerne med virkelig eksisterende bilnumre fra DVK's medlemmer. Denne måned har månedens Ford A fået nummeret CT66507. Dette nummer tilhører i virkeligheden Poul Hedegaards Ford A pick-up, det er den der hver gang optræder på Herning stumpemarked med EBA traileren DA3452. Denne Ford A har dog officielle hvide plader design 1976.