mikkelhansen skrev:[...] Jeg mente at når nu neutrale plader faktisk er næsten to bogstaver "foran" EU-plader [...]
Det er da lidt af en overdrivelse. I denne uges opdatering af nrpla.de er hvide EU-plader nået op i DW63xxx, som ikke kan siges at være "næsten to bogstaver foran" DX11352.
Jeg ser intet som helst usædvanligt her. Efter de neutrale hvide DW-numre, som efter al sandsynlighed er en helt normal serie på 2500 numre, kommer der først en serie hvide EU (10000 numre), så en gul EU-serie (2500 numre), som vi har flere observationer fra, derefter er der plads til 11000 numre, som jeg forestiller mig bliver 10000 hvide EU plus 1000 måske MC. Derefter igen en gul EU-serie (2500 numre), og så er der plads til 10000 hvide EU før den neutrale hvide serie, som indeholder DX11352.
"En samlet bestilling" af DW- og DX- neutrale hvide plader kan jeg slet ikke forestille mig. Jeg formoder at nummerserierne "bestilles" i nummerorden, så de ovennævnte hvide og gule EU-serier plus den/de ukendte serier der skal fylde 1000 numre, må være "bestilt" efter hvide neutrale DW-numre, men før hvide neutrale DX-numre.