mikkelhansen skrev:Med dagens opdatering på nrpla.de er der kommet gang i 5-cifrede EE-plader indenfor de "normale" pladetyper (altså minus traktorer, MC og overlevende gamle plader).
Hvid neutral EE21861 (formoder to rektangulære), pt. umiddelbart den eneste hvide nyudleverede EE-plade.
Gul EU EE19156 til EE20378 (formoder to rektangulære).
Det virker som et ret stort spring, da vi i ED umiddelbart kun er nået til omkring ED66xxx med hvide EU-plader (selvom det godt nok er en neutral EE-plade, neutral ligger endnu lavere omkring ED56xxx), og omkring ED43xxx for gule EU-plader. Der er tilsyneladende slet ikke nogen nyudleverede ED7xxxx, 8xxxx eller 9xxxx endnu.
Martin O skrev:Højeste hvide EU-nummer i ED er ifølge nrpla.de 73353. Noget kan tyde på en meget lang serie hvide EU-plader, med mindre der kommer afvigende serier som afbrydelse. Det vil de kommende uger vise.
perhag skrev:Første 5-cifrede med EE må være følgende:
EE19275 OPEL Crossland 1.2 PureTech 110 SUV 19-08-2024 W0V7H9ED8R4044931 Registreret Varebil
Den nævnte neutrale hvide EE21861 Tesla ser ellers ifølge nrpla.de ud til at være registreret i juni 2024:
Første registreringsdato 26-06-2024
Sidste omregistrering 26-06-2024
Men Alt om Bilen viser den har skiftet nummerplade 22 august:
22-08-2024
Administrativ ændring
Reg.nr.
EE21861
26-06-2024
Nyregistrering
Reg.nr.
EC16620
mikkelhansen skrev:
Hvis du med 'første' mener den tidligst udleverede EE-plade, har du sikkert ret. Jeg snakkede dog om det laveste/højeste nummer.
Angående Teslaen, så kan det jo være en kunde, som ved en fejl har fået monteret EU-plader, selvom der var ønsket neutrale plader - eller som bare har ombestemt sig efter to måneder, og selv bekostet et sæt neutrale plader. Tesla har kun ganske få udleveringssteder i Danmark, så der kan jo være gået et par måneder inden ejeren lige har haft tid til og mulighed for at komme forbi efter nye plader, og der går jo også en uges tid, gør man får registreringsattesten med posten, som skal bruges ved omregistrering.
Jeg fik leveret min nye bil i marts med EU-plader, selvom jeg havde bestilt neutrale plader, og var derfor forbi forhandleren efter et par uger, og fik så neutrale plader på bilen på deres regning (jeg har skrevet om dette i tråden om DD-plader).
perhag skrev:Enig i at de neutrale plader på Teslaen formodentlig er et forbrugerønske om at få andre plader end de først registrerede EU-plader.
Hvad undrer på nrpla.de er at der ikke ses datoen for udskiftningen af pladerne.
Muligvis er indført en lettere procedure for at udskifte pladerne end at omregistrere ud fra at det kaldes en administrativ ændring hos Alt om Bilen.
I mit tilfælde beskrevet her i debatten i 2014 gik der kun en uge på at få ændret forhandlerens fejl at ville levere bilen med EU-plader trods afkrydsning i ikke-EU.
Men jeg reagerede også straks ved inden at få bilen leveret opdagede at registreringsnummeret måtte ligge i et EU-interval. Dog kunne forhandleren ikke udskifte til de rigtige plader før jeg fik registreringsattesten med posten og oplyse en kode fra den attest til forhandleren.
Erik Larsen skrev:Så er EE 20 333 spottet og indtastet.
To rektangulære gule EU.
mikkelhansen skrev:...Det forekommer mig at det faktisk sjældent har været hvid EU, som vel trods alt må være den klart mest benyttede type plade af alle, uanset pladefarve og EU/neutral. Men måske netop derfor vil hvid EU sjældent være første type på et nyt bogstav, fordi der ligger så mange af den type plade på lagrene hos nummerpladeoperatørerne? Og så vidt jeg kan se, er der netop endnu ingen hvide EU-plader med EE.
Erik Larsen skrev:
Hvis det er på 40.000, vil det strække sig ind i EE, hvis det er på 30.000 eller under, vil der nok ligge en lille serie før de fundne gule 1x xxx.
Jeg har set papegøje EU i ED 66 xxx og 67 xxx, så der er lige over 30.000 tilbage at lege med, fratrukket de 2000 diplomatnumre.
mikkelhansen skrev:Så kom der hvide rektangulære EU-plader. De ligger helt lavt fra EE101xx og indtil videre op til EE166xx (med numre i EE10xxx, EE11xxx, EE12xxx, EE13xxx, EE14xxx og EE16xxx). Måske afbrydes der af andre mindre serier undervejs (måske en lille anden serie omkring EE15xxx - der ligger en del overlevende motorcykelplader i EE15xxx), men ellers kunne det måske være 10000 numre fra et ED9xxxx-nummer og så op til de hvide rektangulære neutrale plader der starter omkring EE218xx (minus diverse overlevende og blokerede numre)?
Martin O skrev:Der er faktisk også EE 15 996, som dog er afmeldt samme dag som den er registreret, 13-09-2024.
Der er et hul på 2000 numre fra ED 82 111 til ED 84 110. Derfra ser der ud til at være en serie på 20000 hvide EU-numre. En eventuel afbrydelse burde begynde efter 10000 numre ved ED 94 111, og der ser det umiddelbart ikke ud til at der er nogen afbrydelse. Der er så mange overlevende traktor- og MC-numre i EE 1x xxx, at det er højst sandsynligt, at denne serie når helt op til den gule EE-serie med foreløbig laveste nummer EE 19 147.
Jeg forstår ikke helt din bemærkning om EE 15 xxx. Der er masser af gamle MC-numre hele vejen fra EE 10 xxx til EE 18 xxx, faktisk over 1400 med status registreret, og hertil kommer alle de numre, der er afmeldt inden for de seneste 10 år. EE 15 000-499 er desuden spærret til emaljeplader, som dog ikke har kunnet forekomme. De overlevende traktornumre med EE 19 xxx bidrager også til at den hvide EU-serie kan nå længere op. Hvis der ikke var overlevende MC- og traktornumre, og hvis der ikke var et spærret interval, skulle den hvide serie slutte ved EE 16 110, hvilket jo ikke giver plads til en afbrydelse i EE 15 xxx, og med 500 spærrede numre og over 1400 stadig registrerede MC-numre plus nogle traktorer plus de afmeldte numre der har været aktive inden for 10 år, tror jeg ikke på at der bliver plads til nogen afbrydelser. Hvis det endelig skulle være, tror jeg det vil blive lige op til de gule EE 19 xxx-numre.
Jeg forstår slet ikke din bemærkning om at den hvide EU-serie skulle kunne nå op til EE 21 8xx, for der er jo en gul serie imellem, som nævnt i hvert fald fra EE 19 147.
Martin O skrev:
EE 67 311 - EE 97 999: 40000 numre. Hvid EU. (Serien fortsætter til forventeligt EF 25 1xx. EE 76 000 - EE 77 999 overspringes (diplomat). )
Det er ret usædvanligt med en hvid EU-serie på 40000 numre. Hvide EU-serier kommer oftest i bundter à 10000 numre, normalt ét eller to bundter ad gangen; men også serier på 5000 numre har været set, ikke mindst på det seneste. Kortere serielængder har været set; men det er meget længe siden. De sandsynligste steder for afbrydelser med afvigende serier er derfor i EE 72 3xx, EE 79 3xx, EE 84 3xx, EE 89 3xx, EE 94 3xx, EF 11 3xx og EF 16 3xx. De fem steder i EE ser ikke ud til at indeholde afvigende serier. De to steder i EF er det for tidligt at sige noget om. Jeg byder derfor ind med en hvid EU-serie på 40000 numre, som let kan vise sig kun at være på 30000 numre.
perhag skrev:Martin O skrev:
EE 67 311 - EE 97 999: 40000 numre. Hvid EU. (Serien fortsætter til forventeligt EF 25 1xx. EE 76 000 - EE 77 999 overspringes (diplomat). )
Det er ret usædvanligt med en hvid EU-serie på 40000 numre. Hvide EU-serier kommer oftest i bundter à 10000 numre, normalt ét eller to bundter ad gangen; men også serier på 5000 numre har været set, ikke mindst på det seneste. Kortere serielængder har været set; men det er meget længe siden. De sandsynligste steder for afbrydelser med afvigende serier er derfor i EE 72 3xx, EE 79 3xx, EE 84 3xx, EE 89 3xx, EE 94 3xx, EF 11 3xx og EF 16 3xx. De fem steder i EE ser ikke ud til at indeholde afvigende serier. De to steder i EF er det for tidligt at sige noget om. Jeg byder derfor ind med en hvid EU-serie på 40000 numre, som let kan vise sig kun at være på 30000 numre.
Hvad med EF 120xx - EF 130xx med plads til 1000 i en anden serie end hvidEU?