af Martin O » man 20.04.2020 19:39
Der har vist sig et hul i de 5-cifrede CS-numre, som ser ud til at være 8000 numre. Det er efter den gule serie, der forventes at slutte med CS 52 174 og en ny hvid (formentlig neutral) serie, der starter med formentlig CS 60 836.
Der er kommet to faste holdepunkter, som sammen med analyse af hvor mange numre der overspringes på grund af overlevende emaljeplader har hjulpet mig til at kortlægge en pæn del af CS-serierne præcist:
CS 26 630 -880: 250 Traktorer (et nummer overspringes undervejs, og 630 er endnu ikke udleveret) Jeg nævner ikke nedenfor antal overspringne numre- de fremgår af mine intervaller.
CS 26 881 - 36 898: 10000 hvide EU-plader
CS 36 899 - 37 149: 250 kvadratiske hvide plader. (CS 36 928 er en Cadillac, derfor denne antagelse - og intervallet passer med resten)
CS 37 150 - 47 164: 10000 hvide EU-plader
CS 47 165 - 49 170: 2500 papegøjeplader (formentlig EU)
CS 49 171 - 52 174: 2500 gule EU-plader
CS 52 175 - 60 835: Ovennævnte hul på 8000. Husk at der undervejs er 650 numre reserveret til historiske plader
CS 60 836 - ?: Neutrale hvide plader.
? - Hvis dette er en normal serie på 2500 numre, er der herefter plads til præcis 12500 numre (10000 hvide EU plus 2500 ?)
CS 78 210 - ?: Traktorer (antal?)
De to tal markeret med fed er hermed fikseret, forudsat intervallerne ellers er som beskrevet.
Hullet på 8000 numre har undret mig, men med den fart der er på MC-numre for tiden (jf. kommenterer i trådene om CN, CP og CR), kunne det sagtens tænkes at være MC-numre der udfylder størstedelen af dette hul - måske endda det hele. Af typer, der normalt kommer i serier på 2500, er der kommet gule CT-plader, og serien umiddelbart efter er formentlig neutrale hvide plader; men EU-papegøjeplader kunne fylde en del af hullet. Traktorer er der også kommet højere numre af, så dem er der nok ingen af i hullet. Så jeg tænker: Enten papegøjeplader og MC-plader plus et par små intervaller med kvadratiske, eller også er det nok udelukkende MC. Blot min teori, det bliver interessant at følge de kommende uger.
Martin O