Ikke svensk, men hvorfra så?

Spørgsmål og diskussioner om nummerplader fra ukendt land

Ikke svensk, men hvorfra så?

Indlægaf CSJ » man 18.11.2019 10:21

Jeg har købt denne nummerplade. Sælgeren mente den var svensk, men det er jeg sikker på den ikke er. Ingen af de svenske design har haft nøjagtig denne skrifttype. Desuden er den ikke reflekterende, og den mangler også markering af feltet til at klæbe kontrolmærkatet på.

Den kan vel heller ikke være fra nogen af de andre europæiske lande, hvis nummerplader ligner svenske (Litauen, Ungarn), for de er vel også alle reflekterende, og de har enten nationalflag eller EU-felt.

Det er den tyske DIN-skrift, hvilket kunne indikere en gammel specialplade fra Forbundsrepublikken, men jeg kender ikke nogen tyske organisationer har har haft registreringsbogstaverne DBU. DDR anvendte i en overgangsperiode frem til genforeningen Forbundsrepublikkens design, men de var vel også alle reflekterende, og de havde bindestreg mellem første og andet ciffer.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Ikke svensk, men hvorfra så?

Indlægaf TT » man 18.11.2019 19:27

Det er en mystisk plade. 8-tallet virker ujævnt i stregbredden, hvilket er unormalt for DIN-skrift præget med standardværktøj. U'et er ogsåpræget højt. Findes der producentmærker eller indprægninger på bagsiden? Hvad er målene?
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Ikke svensk, men hvorfra så?

Indlægaf CSJ » man 18.11.2019 19:55

440 x 115 mm. Der er ingen indprægninger på bagsiden.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Ikke svensk, men hvorfra så?

Indlægaf CSJ » ons 20.11.2019 09:08

Jeg har fundet både noget der hedder Deutsche Bundesstiftung Umwelt og Deutsche Bowling Union. Men næppe nogen af disse har haft egne nummerplader.

En anden mulighed kunne være et svensk nummer, men pladen fremstillet udenom de officielle kanaler. Det har vi jo set flere eksempler på i Danmark. Eller en svensk bil som har tabt en nummerplade i udlandet, og fået fremstillet en erstatningsplade i udenlandsk design. Det har vi også set flere eksempler på.

Ifølge Fråga på annat fordon tilhører DBU 680 en påställt Baotian knallert fra 2013, men nummeret kan måske tidligere have tilhørt en bil.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)


Tilbage til Ukendte nummerplader