Her til aften er der dukket en hel stribe påfaldende indtastninger op på de grønne sider. Det drejer sig om indtastninger af de p.t. højeste eksisterende numre ifølge nrpla.de i en række serier. Eksempler:
XX 13 999 (type 11 gul neutral overgangsserie)
DW 90 599 (type 12 gul EU overgangsserie)
AA 76 867 (type 25 diplomat)
CA 924 (type 17 stor knallert) - også flere lavere numre, som formentlig er højeste i de respektive knallertserier
CA 541 (type 19 traktor) - også flere lavere numre, som formentlig er højeste i de respektive traktorserier
DB 3438 (type 18 lille knallert)
CK 23 085 (type 20 traktor) - også flere lavere numre, som formentlig er højeste i de respektive traktorserier
Det virker ikke sandsynligt at der er tale om faktiske observationer. Er det virkelig i orden at man bare indtaster ud fra opslag på nrpla.de eller andetsteds? Så bliver listen over "Højeste observerede numre" jo helt ligegyldig.
Jeg holder mig selv meget tilbage fra at indtaste numre, som jeg kun har set i annoncer på Den Blå Avis og lignende steder. Derfra får man næppe nye højeste numre, men jeg har ad den vej fået oplysninger om typen af kvadratiske nummerplader i serier, hvor vi endnu ikke har egentlige observationer. Vil det være i orden at indtaste et nummer, der er observeret på den måde?