Når man ser gamle sort-hvide billeder med køretøjer med nummerplader type 5 med lys bundfarve og mørk skrift, kan der nogle gange opstå tvivl om hvorvidt bundfarven er hvid eller gul, dvs. om der er tale om prøveplader eller gule plader. Nogle gange ses det tydeligt at det er prøveplader, hvis de fx. er spændt fast med remme, eller det er et køretøj som ikke ville kunne indregistreres på gule plader, eller det er en situation som tydeligvis en er prøvekørsel.
På dette billede kunne der være tvivl, men jeg tror det er en prøveplade. Jeg har kendskab til 20 originale numre indenfor serien M 20·800-20·999, og samtlige er prøveplader, hvilket indikerer at er er tale om en sammenhængende prøveserie fra Odense. Derimod er serien M 17·800-18·999 overvejende er gulpladeserie for type 5's vedkommende.
Et andet forhold der tyder på at det er en prøveplade, er at hvis det var et tankvognstog indregistreret på gule plader, og sættevognen havde en gul plade med trækkerens nummer, så skulle den også have en cirkelrund plade med sit eget nummer, og den kan jeg ikke få øje på.