Erik Larsen skrev:Martin O skrev:Nu er der så begyndt en gul serie helt oppe i BY 79 xxx.
Hvis den foregående gule ender inde i starten af BY'erne, og der derefter er lidt småserier op til de kendte hvid-måske-neutral i BY 35 og traktor i BY 37, så passer det vel med hvid EU 40.000 stk og derefter gul EU lige omkring eller lige efter ambassadeintervallet.
Her går det lidt for tjept med hovedregningen
I øjeblikket er det højeste traktornummer på nrpla.de BY 37 590, og det næste nye nummer er en gul plade BY 79 284. Ud over de 2000 numre til diplomatbiler er der imellem disse to numre også i alt 1000 numre der er spærret til emaljeplader (nemlig BY 46 950 - BY 47 599 og BY 68 050 - BY 68 399). Selv om vi antager det helt usandsynlige, at vi faktisk har det sidste nummer i traktorserien og det første nummer i den gule serie, bliver der kun 38693 numre tilbage imellem de to, og nogle stykker af disse springes jo over, fordi de er i brug eller har været i brug inden for de seneste ca. 10 år. Sandsynligvis er det reelle mellemrum højst på omkring 38000-38500 numre, som kunne være to hvide serier på 10000 og 20000 (eller en på 30000) plus nogle småserier.
Noget andet er, at det ville være usædvanligt med en hvid serie på 40000 numre - eller bare 30000 for den sags skyld. I lang tid har der været serier på 20000, og på det sidste har der været et par enkelte serier på 10000. Vi skal langt tilbage for at finde en serie på flere end 20000 numre. (Den eneste længere serie jeg kan komme i tanker om, er serien AB 58 9xx - AB 91 4xx, som med fradrag af overpsringelser netop ser ud til at være på 30000 numre.) Det kan selvfølgelig tænkes, at nogle af de seneste års lange overspringelser egentlig skulle være hvide serier på 40000 numre; men det kan vi ikke vide.
Den foregående gule serie ender et sted i BY 11 xxx, derefter kommer en papegøjeserie, formentlig 2500 numre op til et sted i BY 13 xxx, og så passer det med en serie på 20000 hvide (som er i gang, foreløbig fra BY 13 763) op til den formodede neutrale serie med BY 35 xxx - som jeg gætter på i virkeligheden starter et sted i slutningen af BY 34 xxx, så der er plads til 2500 numre op til traktornumrene med BY 37 xxx. Fra sidst i 13 xxx til sidst i 34 xxx ligner 21000 numre; men undervejs overspringes 500 numre til MC-emaljeplader, og der er derudover mange overlevende MC-numre samt ikke mindst traktornumrene i 19 xxx-serien, så det passer meget godt. Men der kan selvfølgelig dukke en eller anden lille obskur serie op undervejs