Det er mægtig spændende med de beregninger. 1.4.1966 er en vigtig skæringsdato i dansk nummerpladehistorie, da gamle numre i en del kredse, bl. a. St. Heddinge og Roskilde ikke længere kunne overføres efter denne dato, mens det i andre kredse tilsyneladende godt har kunnet lade sig gøre.
København: den Tempo Matador KL 20.239
viewtopic.php?f=35&t=274 , som er omtalt i en anden tråd, står med første registreringsdato 12.5.1964, og du har beregnet overgangen mellem KK og KL til 10.5.1964, så det hænger vel meget godt sammen?
Roskilde: de nærmeste numre jeg har kendskab til på hver side af skæringsdatoen er: AV 43.883, Volkswagen, kører endnu og indreg. første gang 11.2.1966, sandsynligvis oprindelige nummer. AV 44.177, Mercedes-Benz, tilhørte bekendte af familien som ikke fik deres gamle AV-nummer overført.
Haslev: jeg har også kun sparsomt materiale fra Haslev, selvom det var en af de nærmeste nabokredse i min barndom, og kan derfor ikke bidrage med oplysninger der kan indkredse hvor langt man nåede inden skæringsdatoen.
St. Heddinge: de nærmeste daterbare numre jeg har kendskab til på hver side af skæringsdatoen er: HH 24.104, Opel Caravn P2 (men det nummer er nok udstedt allerede i 1965), og HH 24.653, Daf 66, tilhørte bekendte af familien som ikke fik deres gamle HH-nummer overført. Så HH 24.548 er formentlig tæt på skæringsdatoen. De nærmeste kendte numre på hver side af 'skæringsnummeret' er HH 24.544 (Volvo Amazon) og HH 24.552 (Volkswagen) men det er umuligt at sætte registreringsdato på dem.
Vordingborg: jeg har et notat om en Mercedes-Benz, HR 24.741, set sommeren 1966 på Ærø, så den må have været indregisteret samme forår eller sommer.
Horsens: jeg har et notat om en Ford Zephyr MkII, RA 41.332, til veteranbilmesse i Fredericia 2004, som skulle være omregistreret fra KC 35.915 efter at København var blevet centraliseret.