Martin O skrev:Lidt skørt at reservere numre til emaljeplader i serierne BR-EE, da BR jo var den første serie med reflekterende kvadratiske plader.
Det er en tanketorsk fra både SKATs og min side. SKAT lavede den oprindelige liste, som jeg via Erik Mieth fik til gennemsyn. Der var en hvis grad af tidspres som jeg husker det og jeg havde mere fokus på at få de lokale serier ned under højeste nummer som anført her på siden således at de udleverede 2-bogstavs nummerplader i det mindste var nogen der har været udleveret. Jeg var ikke opmærksom på at motorcykel serierne og kvadratisk bagplade serierne ikke nåede så langt som de almindelige rektangulære serier.
Jeg har foreslået SKAT at rette regnearket, men lade reserveringen være i systemet (det koster penge at rette det), men det har de afvist. Jeg har lavet et korrigeret regneark, som jeg benytter selv og jeg har også delt det med medarbejderne i Motorcenter Høje Tåstrup, som sidder med dette. Jeg ved ikke om de bruger det.
Måske skal posen rystes lidt snart da der arbejdes politisk på at udvide ordningen til Traktorer, gule/papegøjeplader, trailere og campingvogne. Så skal der tilføjes nye serier til disse og så kan man jo passende fjerne de forkerte reservationer.
Nu får vi se hvordan det falder ud.
SKATs liste er
her.