Snak med daværende skatteminister Peter Christensen om det. Der lå en fuldt færdig ny registreringsbekendtgørelse på Troels Lund Pulsen skrivebord, da Peter Christensen tog over. I denne var princippet med at det var MhS der stod for det fastholdt. Det var den længe ventede udgave der skulle introducere 2 bogstavspladerene.
Peter Christensen mente ikke at private kunne udføre myndighedsopgaver (så ved jeg ikke hvad de >1000 synsvirksomheder gør) og fik bekendtgørelsen ændretr, således at man nu kan bestille nummerplader direkte ved SKAT uden nødvendigvis at involvere Motorhistorisk Samråd. Dog kan du stadig få en erklæring fra MhS, hvorved du vil kunne sikre dig et nummer som med al overvejende sandsynlighed ville kunne have siddet på køretøjet - enten fra nyt eller senere.
Jeg skal ikke kommentere på hvad der tidligere er uddelt via MhS, for jeg kender ikke detaljerne og baggrunden for disse, men jeg vil mene at jeg kan stå på mål for de erklæringer jeg har udstedt de sidste 2-3 år.
De to medarbejdere på Motorcenteret i Tåstrup gør hvad de kan for at gøre det så godt de nu kan - de spørge endda mig til råds ind imellem.