"Ikke registreret"

Diskussioner og meddelelser vedrørende nrpl.dk og nrpl.dk forum
Forumregler
Ingen reklamer i indlæg, signatur eller avatar - Ingen injurierende, nedsættende eller racistiske indlæg - Overtrædelse kan medføre sanktioner

"Ikke registreret"

Indlægaf Martin O » lør 11.04.2015 22:41

På nrpl.dk/plate ser man af og til bemærkningen "Ikke registreret". Det står fx ud for AR84548, en papegøjeplade, som det meget vel kan være mig der har indtastet. Når jeg slår nummeret op på nummerplade.net eller nrpla.de, kan jeg dog se at nummeret er registreret. Med dette nummer er bilen forsikret og afgiftsbelagt fra 30-03-2015; men jeg kan ikke huske, hvornår jeg har indtastet observationen. Jeg har dog en fornemmelse af at observationen stammer fra påskehelligdagene? I så fald har man måske ikke kunnet se nummeret på de nævnte hjemmesider før efter påske? - Hvis jeg har indtastet nummeret tidligere, må det selvfølgelig være en fejl.

Martin O(lsen)
Martin O
Martin O
Medlem
 
Indlæg: 792
Tilmeldt: ons 16.10.2013 16:14

Re: "Ikke registreret"

Indlægaf dykker5502 » søn 12.04.2015 01:49

nrpla.de får udtræk en gang om ugen så der kan gå op til en uge før du ser nyregistrerede vogne der. Benyt SKATs DMR. Det er kilden til de andre.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: "Ikke registreret"

Indlægaf TT » man 13.04.2015 07:04

"Ikke registreret" betyder at der ikke fandtes en registrering på det pågældende nummer på observationstidspunktet. Jeg bruger i første omgang SKAT, hvor registreringer findes øjeblikkeligt eller i hvert fald næsten øjeblikkeligt. Hvis køretøjet ikke findes, bruger jeg trafikstyrelsens opslag til at tjekke om køretøjet har fået et andet nummer. Ud fra dette nummer benyttes registreringshistorikken på SKAT.

Observationen er fra 17. december 2014.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København


Tilbage til Forum- og site-diskussioner