perhag skrev:Jeg har i sin tid noteret følgende:
AD 77990 Mercedes med blå rektangulære refleksplader.
perhag skrev:Jeg har i sin tid noteret følgende:
Fø 58882 Toyota Corolla og Fø 58139 Mazda 616
CSJ skrev:perhag skrev:Jeg har i sin tid noteret følgende:
Det må vel være erstatningsplader? AD 77990 må oprindelig være udstedt som et sæt aflang/kvadratisk sorte emaljeplader. Men da de blå diplomatplader ikke findes i en officiel kvadratisk udgave er erstatningspladerne blevet udstedt som to aflange blå plader.
perhag skrev:CSJ skrev:perhag skrev:Jeg har i sin tid noteret følgende:
Det må vel være erstatningsplader? AD 77990 må oprindelig være udstedt som et sæt aflang/kvadratisk sorte emaljeplader. Men da de blå diplomatplader ikke findes i en officiel kvadratisk udgave er erstatningspladerne blevet udstedt som to aflange blå plader.
En anden teori kunne være at AD 77990 er udleveret til en international organisation efter indførelsen af refleksplader, og at man derefter er sprunget frem til at udlevere AJ 77xxx. Der var næsten ingen diplomatbiler med kvadratiske emaljeplader bagpå, og da diplomatpladerne vist kun blev udleveret fra ganske enkelte motorkontorer tror jeg ikke på man nåede helt til AD 77990 med kvadratpladerne.
dykker5502 skrev:Så jeg tror at EE 39.499 var den sidste - og Pers er IKKE det højeste nummer bevaret i drift:
dykker5502 skrev:Jeg har fået en bestilling på en erklæring hvor bestilleren foreslår et EE nummer (EE 63.000 som dels ikke er historisk korrekt for så langt nåede man ikke, og dels ikke er i de reserverede serier).