Holbækmotorvejens afslutning

Diskussioner om andet end nummerplader
Forumregler
Ingen reklamer i indlæg, signatur eller avatar - Ingen injurierende, nedsættende eller racistiske indlæg - Overtrædelse kan medføre sanktioner

Holbækmotorvejens afslutning

Indlægaf PS » lør 23.10.2010 20:29

Her er et spørgsmål, som det ikke er lykkedes at finde svar på via Vejdirektoratets hjemmeside. Det handler om afslutningen på Holbækmotorvejen ved Tuse. Motorvejen slutter i en anordning, som minder om en rundkørsel, hvori man blot ikke kan køre hele vejen rundt. Hvad er idéen med denne? Jeg kan forestille mig, at anordningen giver en klar visuel adskillelse mellem motorvejen og landevejen op gennem Odsherred. Det kan være en trafiksikkerhedsmæssig fordel. Nu er der jo også et anlægsarbejde i gang af en trafikmotorvej, som skal danne forlængelse af motorvejen. Når den tages i brug, kan det da vel ikke være meningen at bibeholde rundkørslen? Eller er det netop det, der er tanken?

Peter S
PS
Medlem
 
Indlæg: 507
Tilmeldt: ons 30.07.2008 20:17
Geografisk sted: København

Re: Holbækmotorvejens afslutning

Indlægaf TT » lør 23.10.2010 20:35

Mit bedste bud er at man har villet lave en afslutning der gør det visuelt meget tydeligt at motorvejen er slut inden man møder modkørende.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Holbækmotorvejens afslutning

Indlægaf PS » lør 13.04.2013 10:11

Jeg var forbi stedet igen for et par dage siden. Den sære rundkørsel, hvor man ikke kunne køre hele vejen rundt, er der ikke længere. Der er ved at blive anlagt nordvendte ramper til den nye motortrafikvej. I øjeblikket ledes trafikken fra motorvejen op i den store rundkørsel, som ligger i niveau oven over den nye vej. Overgangen fra motorvej til motortrafikvej bliver efter samme princip som vest for Allerød. Planen er at åbne motortrafikvejen til september.
PS
Medlem
 
Indlæg: 507
Tilmeldt: ons 30.07.2008 20:17
Geografisk sted: København


Tilbage til Andre emner