Mandskapsvogn?

Diskussioner om andet end nummerplader
Forumregler
Ingen reklamer i indlæg, signatur eller avatar - Ingen injurierende, nedsættende eller racistiske indlæg - Overtrædelse kan medføre sanktioner

Mandskapsvogn?

Indlægaf Wickie » tirs 29.01.2013 21:04

Kan noen forklare meg litt rundt mandskapsvogner?

Som jeg har funnet ut er det ingen registreringsafgift på dem. Dvs. ikke engang varebil afgift.
Men private kan ikke bruge dem. Hvorfor? Dvs. jeg skjønner hvorfor staten ikke vil det, men hvorfor tillater staten private å registrere varebiler? Her kunne dem gjøre samme innskrenkingen! :?: :?:

Jeg mener dem har gule plader?

Hva er kravet for å bruge en slik bil?

Hva for tekniske krav stilles (vekt? lengde/størelse på varerom/plan? ....)
Wickie
Medlem
 
Indlæg: 80
Tilmeldt: tirs 23.12.2008 09:46
Geografisk sted: Gjøvik, Norge

Re: Mandskapsvogn?

Indlægaf TT » tors 31.01.2013 00:08

Mandskabsvogne er afgiftsfri og må udelukkende benyttes til transport af materiel og/eller mandskab til og fra virksomhedens arbejdspladser. Det giver derfor ingen mening at private kan registrere dem.

Der skal være mindst et sæde bag forsædet, og der skal være plads til mindst 4 personer. Ladet eller varerummet skal være adskilt fra og have større areal end kabinen. Bilen må ikke fremstilles i en version som personbil (herunder stationcar).

Mandskabsvogne har gule plader.

Varebiler (af nyere årgang) til helt eller delvis privat brug får papegøjeplader og er belagt med en ekstra årlig privatbenyttelsesafgift.

Varebiler (af nyere årgang) på gule plader må kun i meget begrænset omfang benyttes privat, men kan fra i år frikøbes til privat brug for 225 kr. pr. dag, dog max 20 dage årligt.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København


Tilbage til Andre emner