DS kommer til at være et selvstændigt premiummærke under PSA, fuldstændig som Audi er det i VAG. Det er efter sigende først om nogle år at mærket er helt selvstændigt (formentligt fordi de nuværende modeludgaver kører videre som Citroen DS indtil der kommer nye udgaver, og ikke bare facelifts). Som jeg kan læse mig frem til er den netop offentliggjorte DS5 den første der ikke inkluderer Citroen-delen i mærkenavnet. Jeg tror simpelthen de to eksempler du giver har været afhængig af hvem på importkontoret der har meldt bilerne ind til SKAT - om det var en Citroen-ofil eller en DS-ofil.
I øvrigt kunne jeg ikke forestille mig at der vil være separate DS-forhandlere (i Danmark, i hvert fald). Den tyske DriveDS-sides forhandlersøgning linker direkte til Citroens almindelig forhandlersøgning, så man må formode at de indtil videre sælges gennem (måske kun udvalgte) Citroen-forhandlere, ligesom Dacia vs. Renault. De har dog separate forhandlere i Kina, men de er også lidt specielle hvad det angår, da DS virkelig slår igennem som et luksusmærke derovre.
Links:
http://www.autocar.co.uk/car-news/indus ... urope-2015 (engelsk artikel)
http://www.wheelsmag.com.au/news/1505/c ... oes-alone/ (australsk artikel)
http://www.driveds.com/ (den officielle DS hjemmeside).