Sorte plader med bogstaverne sidst

Spørgsmål og diskussioner om portugisiske nummerplader

Sorte plader med bogstaverne sidst

Indlægaf CSJ » ons 11.11.2020 14:01

Jeg har fundet disse billeder. Efter min mening kan der ikke være tvivl om at skrifttypen er den portugisiske. Portugisiske og hollandske nummerplader minder om hinanden, men i Holland kunne man have bogstaverne både først, sidst og i midten på sorte plader inden man gik over til gule plader. Men i Portugal kender jeg ellers ikke til andre tilfælde hvor bogstaverne kom til sidst på sorte plader. Jeg mener først man gik over til bogstaverne sidst i nummeret da man gik over til hvide plader i Portugal.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Sorte plader med bogstaverne sidst

Indlægaf TT » ons 11.11.2020 15:59

De er klart portugisiske. Den hollandske skrift var ret anderledes, og pladerne mørkeblå, om end de kunne se sorte ud. Jeg er ikke sikker på om den portugisiske skrift var standardiseret, men dette er den typiske.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Sorte plader med bogstaverne sidst

Indlægaf Martin O » ons 11.11.2020 17:20

De to billeder har forskellige skrifttyper på nummerpladerne. Sammenlign fx 9-tallerne, som er meget forskellige på de to plader.
Martin O
Martin O
Medlem
 
Indlæg: 792
Tilmeldt: ons 16.10.2013 16:14

Re: Sorte plader med bogstaverne sidst

Indlægaf TT » ons 11.11.2020 17:28

Martin O skrev:De to billeder har forskellige skrifttyper på nummerpladerne. Sammenlign fx 9-tallerne, som er meget forskellige på de to plader.


Den variation er helt normal på portugisiske plader.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København


Tilbage til Portugisiske nummerplader

cron