"Motorredskab"

Administration af motorregistreringen førhen, herunder registreringsområder, nummertildeling og nummersystem

"Motorredskab"

Indlægaf Jesper Bering » søn 14.12.2008 23:04

Kære Venner,

Da jeg gik i skole i Hellerup, en gang i perioden 1955 - 1962, så jeg på Svanemøllevej en lastvogn der var bygget om til motorredskab, formodentlig en stigevogn eller noget lignende.

Som jeg husker det, havde den et skilt foran af størrelse, form og udførelse som en emaillenummerplade, med påskriften MOTORREDSKAB.

Er der nogen af jer der har set eller hørt om den slags skilte?

Kender I tidsperiode og regler for deres anvendelse?

hilsen Jesper
Jesper Bering, Alstedvej 26, Alsted, 4173 Fjenneslev, 57-60 80 12, j(snabela)b48(punktum)dk
Brugeravatar
Jesper Bering
Medlem
 
Indlæg: 305
Tilmeldt: søn 09.11.2008 20:53

Re: "Motorredskab"

Indlægaf TT » tirs 16.12.2008 08:45

Jeg er endnu ikke stødt på nogen gammel lovgivning hvor et sådant skilt har været påbudt. Dermed ikke sagt at der ikke har eksisteret en sådan regel.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: "Motorredskab"

Indlægaf Erik Larsen » man 29.06.2009 19:46

Teksten motorredskab har jeg ike set, men i samme skuffe vil jeg gerne spørge om et skilt med "Bugsering" bag på flere cirkusvogne, formentlig fra Arena.
Jeg går ud fra at der tidligere har været en regel om at dette skilt skulle bruges, men jeg formoder ikke at alle påhængsvogne har brugt det når jeg kun har set det på et udvalg af cirkusvogne.
Jeg tænkte på om det varet skilt til langsomtkørende vogntog, uregistrerede enheder eller motorredskaber?
Brugeravatar
Erik Larsen
Medlem
 
Indlæg: 745
Tilmeldt: søn 13.07.2008 12:12
Geografisk sted: Storkøbenhavn


Tilbage til Historisk motorregistrering