af Jesper Bering » tors 11.06.2009 17:47
Kære Henrik,
Jeg forstår billederne således at begge plader er eksempler på den nye stil i historiske nummerplader type 1950. Hvis en af dem havde været original, ville den nok også have haft adskillige skår, når den sidder foran på vognen.
Kære Michael,
Jeg er læser dine mange indlæg med stor interesse og fornøjelse - meen, er den henvisning til den nuværende registreringsbekendtgørelse ikke overkorrekt, grænsende til det kværulantiske? Jeg er ikke i tvivl om at du har ret, men jeg er meget i tvivl om at nogen myndighed vil ømme sig over forkromede, linsehovede kærvskruer med forkromede facon-underlagsskiver på historiske nummerplader.
Og det er jo en kendsgerning at mange veteranbiler skæmmes af unødig anvendelse af ukorrekte boltevarer. Jeg synes bestemt ikke man skal være hysterisk, heller ikke hvad skruehoveder angår! Men hvis man med en moderat anstrengelse kan få gamle, blanke (ugalvaniserede) sekskantbolte med store, høje hoveder istedetfor moderne bolte med små, lave hoveder med tekst på, eller kærvskruer med lige kærv istedetfor phillipskærv eller (gys!) pozidriv-kærv, så hjælper det altså meget på det færdige resultat. En lille ting - ja, bestemt - men pyntelig!
hilsen Jesper
Jesper Bering, Alstedvej 26, Alsted, 4173 Fjenneslev, 57-60 80 12, j(snabela)b48(punktum)dk