dykker5502 skrev:
"O" bliver efterlyst i næste nummer af VT. Ideen med at kigge i vognlisten er lige til højrebenet.
Ved Gudhjem kirke holder måske stadig OR20800 som i sommer
viewtopic.php?f=4&t=716 Ellers holdt der tidligere frit tilgængeligt i Spodsbjerg fiskerihavn en Ferguson traktor med sort plade ON74004. I dag var jeg henne i Spodsbjerg for at lede efter den, men sønnen af ejeren kunne fortælle at myndighederne havde krævet nummerpladerne afleveret for nogle år siden. Dagen før pladerne skulle afleveres var de dog blevet stjålet, og der var øjensynlig tale om et reelt tyveri (udført af en nummerpladesamler?). Selve traktoren kører stadig rundt i havnen uden plade.
En brugtvognshandler i Vindeby på Tåsinge har i de senere år haft udstillet både en gammel Ford Anglia med pladerne OH24614 og en næsten ti år nyere Ford Taunus 17 M med nummeret OT28311. Nu er brugtbilhandlen lukket og bygningerne bruges af Dansk Autohjælp.
4 sorte plader med ON har jeg en ide om hvor står, nemlig to Nimbus-motorcykler, ON10057 og ON10338 og to Volvo-personbiler, ON23207 og ON23598. De kan jo have holdt i fremmede garager da jeg så dem eller være flyttet siden. Og køretøjerne i garagerne plejer ikke at være åbent observerbare.