Det blev nævnt at man kunne bruge dette forum til at digitalisere historisk information, som ellers går i glemmebogen. Jeg vil da gerne lægge for med min families biler:
Min farfar ingeniør E.S. Hagemann, Puggaardsgade, Kbh havde bil i sin ungdom inden 1. verdenskrig, sagde min far. Desværre har jeg ikke umiddelbart nogen oplysninger om fabrikat og nummerplade. I mellemkrigstiden og efter 2. verdenskrig havde han ikke bil.
Min morfar handelsgartner Jørgen Nissen-Petersen, Linde Alle, Vanløse havde i hvert fald en Fiat, da han i mellemkrigsårene drev sit gartneri, måske var det flere Fiat. Under 2. verdenskrig boede han på Prøvelyst, Karlebo og havde næppe bil. I 1953 boede han på Strandvejen i Vedbæk og købte en fabriksny Chevrolet Bel Air med nummeret A 33898. Senere flyttede han til Topheden, Stagsted Skov, Flauenskjold, hvor han til sidst kørte i en Ford Corsair, med bogstavskombinationen AB så vidt jeg husker.
Min far Ebbe Hagemann, Horserødvej, Kbh købte i april 1969 den tidligere nævnte Chevrolet Bel Air for 500 kr., ikke direkte fra min morfar men fra min onkel Christian Købke Beyer, som havde ejet den i mellemtiden. Det var dog min fætter Jørgen Beyer som kørte i den sidst i tresserne. Bilens nummerplade var ved min fars køb KE 39402 og bilen havde kørt 104.400 km. Den beholdt sin nummerplade ved købet og var vist også fortsat registreret i Christian Beyers navn. I december 1970 havde bilen kørt 117.327 km og blev ophugget.
16 februar 1971 købte min far en fabriksny Volvo 142 med nr.pladen BX 50752 og kørte i den til 20 juni 1985, da den havde kørt 120.874 km og blev solgt gennem Den Blå Avis for 2.000 kr til Henrik Nielsen, Hillerød. Han brugte nogle måneder på pladearbejde, hvorefter bilen må have fået nye plader, som jeg ikke har set.
2 juli 1985 købte min far en fabriksny Toyota Corolla med nummeret LT 37685, som jeg senere overtog. Jeg solgte den i november 2004 til MR-Biler, Slotsgade, Tranekær for 2.000 kr. Den blev repereret og solgt til en mand i Peløkke, som vist har den endnu på de samme plader.
26 april 2001 købte jeg en fabriksny Hyundai Accent ned pladen UK 42970. (Samtidig blev T. Debois, Kbh. registreret som bruger af Corollaen).