Kulerupmordet

Billeder fra gamle dage med datidens køretøjer, nummerplader osv.

Kulerupmordet

Indlægaf CSJ » ons 12.12.2018 12:35

En af de drabssager fra 60'erne som jeg husker er Kulerup-mordet i 1962 mellem Ringsted og Køge. Jeg husker dette mord særlig tydeligt, fordi jeg kom igennem Kulerup samme morgen som mordet havde fundet sted, og det vrimlede med politi.
En mand i Korsør havde "lånt" en kollegas bil midt om natten uden dennes vidende, og kørte tværs over Sjælland, opsøgte sin svigermor der havde en købmandsforretning i Kulerup, og myrdede hende. Han forsøgte også at myrde sin egen datter, det boede hos sin mormor. For at skjule at bilen havde været ude og køre om natten havde han været inde og tanke på hjemvejen. Man havde hele tiden haft mistanke til svigersønnen, men problemet var hvordan han kunne være kommet tværs over Sjælland midt om natten, for han havde ikke selv bil. Men da tankpasseren senere meldte sig med oplysninger, faldt brikkerne på plads. Han havde ved tidligere lejligheder lånt kollegaens bil, og han vidste hvor nøglerne lå.
Den bil som morderen kørte i var en Morris Minor 1000, og her er et billede af den. Det viser sig nu at være en varevogn på papegøjeplader. Her er endvidere et lille filmklip fra morddagen.
https://www.danskkulturarv.dk/dr/mordet ... A6verskov/
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Tilbage til Historiske billeder