Jeg har købt bogen Vespa-tid, og der er mange billeder af scooteren der var med til at sætte Europa på hjul efter 2. Verdenskrig og af datidens trafik. Der er dette billede fra et Vespa træf i Køge 1953. Det må være taget i krydset Brogade/Blegdammen/Sdr. Allé/Strandvejen. Dengang gik hovedvej 2 sydpå mod Vordingborg og Storstrømsbroen ad vejen mod venstre i billedet, og udfaldsvejen mod Stevns og Fakse var vejen i forgrunden til højre.
Jeg var ret godt kendt i Køge i min barndom og ungdom, med i al den tid jeg har kunnet huske har den gamle udfaldsvej mod St. Heddinge været spærret ved jernbanen, og trafikken til St. Heddinge blev ført op over Søndre Viadukt. Så omfartsvejen i Køge og Søndre Viadukt er formentlig anlagt midt i 50'erne.
Nu har jeg været gennem Køge, og sådan ser stedet ud i dag. Man kan genkende broen over Køge Å i baggrunden til højre, huset med de to kviste til venstre, og husene på den anden side af åen, to huse med halvvalmet tag, et lille lige ned til åen, et lidt større bagved og et hus med en høj gavl bagerst.
Nu er der rundkørsel på stedet, men i min tid var det et almindeligt kryds.