København - Esbjerg A1/E66 i 1967(?)

Billeder fra gamle dage med datidens køretøjer, nummerplader osv.

Re: København - Esbjerg A1/E66 i 1967(?)

Indlægaf dykker5502 » man 02.01.2012 09:24

Fortsat:
På det næste billede er betjenten kommet lidt af vejen:
196x0000-00029A_web.jpg


I forgrunden er en Taunus P5 fra Kolding - YH 28.634 - og påvej væk i hvert fald 2 biler fra Esbjerg:
ZH22511_ZHyyyyy.jpg


Man kan læse nummerpladen på Renault 4'eren - ZH 22.511 - mens det er lidt sværere med Fiat 600'eren, men jeg mener det også er ZH - cifrene er for utydelige. Peugeottens er for gnidret.

Bag ved kommer der noget spændende, men den ser vi nærmere på i næste billede, dernæst en Opel Kadet, en Renault 4 CV, 2 varianter af Opel og så en VW Type 1.

Fortsættes....
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1136
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: København - Esbjerg A1/E66 i 1967(?)

Indlægaf dykker5502 » man 02.01.2012 09:31

Fortsat:

Næste billede kommer der en varevogn på papegøjeplader fra Haderslev - NA 52.989 - men hvad er det for et mærke?
196x0000-00030A_web.jpg


Nu kan vi se de to næste bilers nummerplader - begge også fra Haderslev - NA 35.247 og NA 32.yyy:
NA35247_NA32xxx.jpg


Fortsættes...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1136
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: København - Esbjerg A1/E66 i 1967(?)

Indlægaf dykker5502 » man 02.01.2012 09:57

Fortsat:

Næste billede er 2 almindelige biler i 1967 - en VW Type 1 - ZR 24.500 - og en Ford Taunus P3 - ZR 25.177 - altså begge fra Holsted:
196x0000-00031A_web.jpg


Lidt længere tilbage yderligere 3 ret almindelige biler . endnu en Type 1 med tidstypisk ekstraudstyr som formentlig er en "cyklistfanger" - en fjermprojektør rettet ind i højre side - og så en tågelygte. Asymetriske ekstralygter var tilladt. Desuden en Morris 1000 Minor og en Opel Rekord:
VW Type 1_Opel og Morris.jpg


Vi kan ikke se nogen af nummerpladerne her, men Morrissen kan vi se på næste billede:
196x0000-00032A_web.jpg


Den mest interessante bil på de 2 billeder er faktisk den hvide Ford - ja - er det en Consul eller en Fairline? Desværre er der ikke noget billede med den tættere på.

Fortsættes...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1136
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: København - Esbjerg A1/E66 i 1967(?)

Indlægaf JMK » man 02.01.2012 15:08

Identifikation af biler :

Papegøjebil NA52989 :
Jeg tror det er en Hillman Husky som var et stationcar-karrosseri der rent teknisk var baseret på en Hillman Minx som var personvogns-udgaven.
Jeg vedhæfter lige et foto af en Minx Z7731, så kan man se lighederne i fronten.

1958 Hillman Minx Z7731 1 25%.jpg


Hvid Ford Consul eller Fairline ?
Jeg tror det er Ford Zephyr Mk. 2 fra ca. 1958. De 3 Ford Consul/Zephyr/Zodiac havde samme grundkarrosseri, men lidt forskelle i kølergitre, pyntelister og sådan.
Consul var 4-cylindret, Zephyr/Zodiac var 6-cylindrede og Zodiac den mest luksuriøse.
Jeg vedhæfter lige et foto af en Zephyr Mk. 2

1958 Ford Zephyr Mk. 2 1 60%.jpg


Glæder mig til de næste billeder - hygge og hilsen fra Vestjylland.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
JMK
Medlem
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: tors 02.07.2009 11:13
Geografisk sted: ZA Varde

Re: København - Esbjerg A1/E66 i 1967(?)

Indlægaf CSJ » man 02.01.2012 17:52

perhag skrev:Jalta blev der solgt næsten 1000 eksemplarer af i Danmark i 1966. Selv begyndte jeg at lære bilmodellerne at kende ved at kigge på veje og gader i 70erne, og det har altid undret mig ikke at have set en Jalta, som var den mest solgte tresserbil jeg ikke har kendt udseendet på. Forklaringen må være at de allerede var ophugget midt i 70erne, da jeg efterhånden lærte alle almindelige modeller på vejene at kende.

Jeg husker to Jaltaer på Stevns fra min barndom og ungdom i 60'erne og lidt ind i 70'erne. Den ene havde HH 24.923 og tilhørte vistnok en lægesekretær på lægehuset. Den anden havde AB m. kvadratisk bagplade og tilhørte en familie der var tilflyttet fra København.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: København - Esbjerg A1/E66 i 1967(?)

Indlægaf dykker5502 » man 02.01.2012 22:57

JMK skrev:Identifikation af biler :
Hvid Ford Consul eller Fairline ?
Jeg tror det er Ford Zephyr Mk. 2 fra ca. 1958.


Her er et forstørret udsnit:
Ford Consul.jpg

Nu fil jeg lige checket op på Ford Failrlane - det er det helt klart ikke - det var iøvrigt også Thunderbird jeg mente, men det er jo en lukket vogn og grillen er anderledes.

Næh - her er en Ford Consul Mk. II som blev lavet fra 1956 - 1962:
Ford_Consul_204E_1956.jpg


Jeg tror det er sådan en :-)

Michael
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1136
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: København - Esbjerg A1/E66 i 1967(?)

Indlægaf dykker5502 » tirs 03.01.2012 00:55

Fortsat:

Så tager vi de sidste 2 billeder. Her ser vi en fin Volvo Amazon fra Kolding - YH 24.056:
196x0000-00035A_web.jpg

Umiddelbart tror man at motorcykelbetjenten er kommet tilbage, men numrene er forskellige, så det er den førstes makker der her dukker op.
Bag Amazonen kommer en Opel Rekord, og resten af den klump af biler er svære at identificere.
Ude i det fjerne ser vi en Renault 8, en Taunus P3, en Ford Corsair, en Skoda Felicia og til sidst en VW Type 1. Der er også en motorcykel - mon det er den første betjent der er vendt om?
Her er et "nærbillede af de 3 fjerne biler:
Ford Corsair_Skoda_VW.jpg


Sidste billede:
196x0000-00036A_web.jpg

Nu kan vi se de forreste af klumpen fra før er 2 Opel Rekord - den ene med et CRM nummer - AC 32.608 - og den næste tror jeg er en ZR 21.650.

Det var så det! Hvor er de sidste billeder taget?

Slut.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1136
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: København - Esbjerg A1/E66 i 1967(?)

Indlægaf dykker5502 » søn 15.01.2012 18:52

Nå, der er ikke rigtig nogen der vil byde ind på hvor de sidste billeder er taget.

Jeg har prøvet at køre strækningen fra sidste identificerede sted på Grimstrupvej og helt til Kolding.

Mine to eneste bud på den strækning er dette:
196x0000-00028A_idag.jpg

Jeg glemte at notere hvor det var, og nu kan jeg ikke lige genfinde det.

Det andet er her lige vest for Harte (få km. vest for Kolding):
196x0000-00029A_idag.jpg


Begge steder har den der baggrund af nærmest en ås eller langstrakt bakkedrag, men stort set alt andet passer ikke rigtigt. Godt nok er det over 40 år siden, så selv en lille busk kan være blevet til et stort buskads, men som regel ville man kunne se tilløb til det og det er et ret åbent land der ses på de oprindelige billeder.

Nu boede fotografen i Århus, så det kan være et sted på A10 op imod Århus. Så måske vi skal nordpå for at finde stedet. Der er i hvert fald masser i bølgede bakkedale imellem Kolding og Aarhus.

Kigger I med?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1136
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: København - Esbjerg A1/E66 i 1967(?)

Indlægaf JMK » søn 15.01.2012 19:28

Hej dykker !

Jeg kigger i al fald med, men kan ikke rigtig bidrage med mere end det allerede prøvede.
Har dog en tanke om den egn hvor billederne er taget. Tror det er trekanten Vejen - Kolding - Haderslev, det kan så være alle steder der, men rute 403 er gennemgående og der er jo en del ZR - YH - NA biler på billederne. Noget af strækningen er kuperet, men kender den ikke detaljeret nok. Bare et forslag.
Der er også nogle strækninger syd for Kolding ned mod Christiansfeld ( Skamlingsbanken ) hvor det måske kunne passe. Netop det område kunne jo få gæster fra alle egne af landet.
Måske du har lyst til at Google dig igennem de strækninger ?

Takker for dit indlæg, det er godtnok en nummerpladeside, men jeg nyder at der er lidt andet at læse ind imellem.

Hygge og hilsen fra Vestjylland.
JMK
Medlem
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: tors 02.07.2009 11:13
Geografisk sted: ZA Varde

Re: København - Esbjerg A1/E66 i 1967(?)

Indlægaf dykker5502 » søn 15.01.2012 22:09

JMK skrev:...det er godtnok en nummerpladeside, men jeg nyder at der er lidt andet at læse ind imellem.
Øh - jeg mener da at vi her i høj grad har diskuteret nummerpladerne på billederne og det er da "undskyldningen" for at bringe dem. At vi så også dvæler lidt ved bilerne de sidder på - ja - det er jo fordi mange af os jo også interesserer os for det nummerpladerne sidder på. :-)

JMK skrev:Tror det er trekanten Vejen - Kolding - Haderslev, det kan så være alle steder der, men rute 403 er gennemgående og der er jo en del ZR - YH - NA biler på billederne. Noget af strækningen er kuperet, men kender den ikke detaljeret nok. Bare et forslag.
Der er også nogle strækninger syd for Kolding ned mod Christiansfeld ( Skamlingsbanken ) hvor det måske kunne passe. Netop det område kunne jo få gæster fra alle egne af landet.

Hm - ja, Holger Møller-Nielsen har jo snydt os før og kørt en anden vej end den direkte.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1136
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: København - Esbjerg A1/E66 i 1967(?)

Indlægaf TT » man 16.01.2012 09:21

Jeg får ved en hurtig og ikke nødvendigvis præcis optælling af registreringsområder på det ukendte sted:

MX 1 Middelfart
YA 1 Fredericia
YH 2 Kolding
ZH 2 Esbjerg
ZR 4 Holsted
NA 3 Haderslev
ND 1 Toftlund

+ to æggeskaller med KA og en centralregistreret med AC.

På den side af det blå byskilt som vi kan se, nemlig bagsiden, står der formentlig Kolding eller Esbjerg.

De forholdsvis mange ZR ville være lettest at forklare hvis det var i eller meget tæt på Holsted registreringsområde, som gik fra Vejen til Nr. Vejrup. 3 × Haderslev + Middelfart og Fredericia kunne tyde på at det var lidt længere østpå.

Der er kun 2 fra Kolding, hvilket er overraskende få, hvis det skulle være Harte. Den centralregistrerede med AC kunne dog være fra Kolding.

Hvis det er Harte, vil bygningerne og landskabet næppe ligne sig selv i dag på grund af den store byvækst i Koldingområdet siden dengang. Der er også bakker ved Brørup, hvilket kunne være en mulighed. Måske kan de gamle luftfotos give et svar.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: København - Esbjerg A1/E66 i 1967(?)

Indlægaf CSJ » tirs 17.01.2012 15:58

TT skrev:Den centralregistrerede med AC kunne dog være fra Kolding.

Den gamle Opel Rekord AC 32.608 kunne meget vel være fra Kolding. I den tråd med den første billedserie A10 fra grænsen til Skagen nåede vi frem til den konklusion at Aalborgs første serie sandsynligvis startede med AC 34.xxx og AC 35.xxx. Hvis de først centraliserene jyske kredse fik deres første serie i rækkefølgen: Kolding-Odder-Hobro-Aalborg-Nørresundby-Holstebro er det vel meget plausibelt at Kolding har fået en serie med AC 32.xxx at starte op på.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: København - Esbjerg A1/E66 i 1967(?)

Indlægaf TT » tirs 17.01.2012 22:29

Jeg har fået et tip om at billedet er taget på Grimstrupvej ud for Sadderupvej mellem Korskro og Grimstrup. Placeringen er meget plausibel. Huset/gården til højre i billedet er væk, men der har tidligere været et hus på stedet, hvilket kan ses af luftfots, bl.a. fra 1971. På Google Street View er der stadig en stump asfalt fra den gamle indkørsel. Vejen der går ind til venstre er Vesterlundvej.

Det blå skilt i venstre side står på kommunegrænsen mellem Skads Kommune (eller Esbjerg Købstad, hvis billedet er taget efter 1.4.1967) og Helle Kommune (dannet 1.4.1966).
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: København - Esbjerg A1/E66 i 1967(?)

Indlægaf JMK » ons 18.01.2012 02:20

Hej TT !

Du skriver at du har fået et tip om Grimstrupvej ved Sadderupvej med Vesterlundvej lidt længere henne til venstre.
Jeg synes ikke det kan passe, da jeg husker det sådan at står man ved Sadderupvej og kigger mod øst kan man se en snorlige vej med Grimstrup Kirketårn i baggrunden.
De 2 veje er der ganske vist, men der er langt større afstand mellem dem end billedet antyder.
Hvis man alligevel antog det var ved Sadderupvej får man 2 nye ting at fundere over :
Den gamle A1 er snorlige og nærmest flad i terrænet (dog med en lille dalsænkning ved den gamle kommunegrænse ) fra Grimstrup og til Korskroen, billedet antyder at bilerne "om lidt" skal igennem en svag højre-kurve.
Ser man mod baggrunden ser det ud til at bilerne er kørt gennem en svag venstre-kurve og en "lille knold i terrænet" inden de nu kører på det lige stykke.
Det stråtækte til højre har jeg aldrig kendt (født 1965 ) men ser man vejen i horisonten kan man ane konturerne af en nyere gård. Der ligger ganske rigtigt en gård med den arkitektur vest for Grimstrup, men den kan garanteret ikke ses fra Sadderupvej.
Du skriver om skiltet i vejsiden, jeg mener da der stod et skilt i hver side om kommune-navnene i sin tid.
Mener du at der kunne stå "Sadderup" på den side vi ikke kan se ?
Hvis jeg tager fejl i ovennævnte... ja... så gør jeg det, men i så fald bliver jeg meget forundret.
Overvejer at køre derud i området i morgen og fotografere, jeg har kun 13 km dertil, men billederne skal tages i klart vejr for at gøre gavn i denne tråd.

Hygge og hilsen fra Vestjylland.
JMK
Medlem
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: tors 02.07.2009 11:13
Geografisk sted: ZA Varde

Re: København - Esbjerg A1/E66 i 1967(?)

Indlægaf TT » ons 18.01.2012 08:29

Ved Sadderupvej er der en venstrekurve som på billederne. Sadderupvejudmunding anes på et af billederne i forgrunden. Et stykke efter Vesterlundvej, lige efter den forsvundne gård, er der en højrekurve, hvilket også anes på nogle af billederne. Ud for den forsvundne gård er der stadig et lille stykke asfalt, der nu leder ind på marken, men dengang kan have ledt ind i indkørslen.

Der er et pænt stykke mellem Sadderupvej og Vesterlundvej, men billedet er taget med telelinse. Det fænomen har vi set på mange billeder af vores flittige fotograf. Kurver virker dermed skarpere, bakker højere, dale fladere, og afstande kortere på fotografens billeder end i virkeligheden, og især i forhold til Google Street View, der fremhæver det der ligger tæt på. Der er en dalsænkning på stedet, da man passerer en å ved den gamle kommunegrænse.

Bygningerne i baggrunden hvis gavle er synlige på nogle af billederne, passer meget godt med dem der er der nu og endnu bedre med luftfotos fra dengang. De ligger selvfølgelig på venstre side af hovedvejen, da selve vejen er svinget til højre lige efter bakken. Der er flere træer på Google end på billedet, og Googles billeder er desuden taget om sommeren, hvor træerne har blade. Derfor kan man ikke se så meget i baggrunden på Google før man kommer tættere på, og man kan formentlig heller ikke se bygningerne i dag fra Sadderupvej på grund af træer. Det med at der er plantet flere træer om gårdene siden dengang, er også noget vi har set i de øvrige billedserier. Derfor er man i Google nødt til at bruge billederne ovenfra eller "køre" helt hen til gårdene for at verificere bygningerne. Endnu bedre kan det være at bruge gamle luftfotos da man kan ane hvilke huse der har stået dengang. Grimstrup kirketårn vil først være synligt når man har passeret bakken og højrekurven.

Mit bedste bud er at der på bagsiden af skiltet står Esbjerg X km eller måske Esbjerg købstad/kommune, hvis billedet er taget efter 1.4.1967. De systematiske skilte ved alle kommunegrænser (enten i begge sider af vejen eller med kommunenavne på begge sider af skiltet) kom først efter kommunalreformen. Sognekommunerne havde næppe skilte ved kommunegrænsen. Der er ikke noget mærkeligt i at den dengang nydannede Helle Kommune ikke har sat et skilt op.

Gården på bakken til højre, som du ikke husker var der, har beviseligt været der, idet den er med på flyfoto indtil 1971, som jeg også skrev. Kort efter er den revet ned, da den ikke optræder på senere fotos. Måske derfor husker du den ikke.

Jeg vil gå så langt som til at sige sagen er opklaret. Der er mange detaljer fra billederne der kan genkendes i dag, og ikke endnu noget der med sikkerhed taler imod.

Billeder fra Google kommer senere, hvis ikke der er andre der kommer mig i forkøbet.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: København - Esbjerg A1/E66 i 1967(?)

Indlægaf perhag » tors 19.01.2012 01:41

Som ekspert i nummerplader er det let at stedfæste billederne til vest for Kolding, da der ikke ville være hele 4 plader fra Holsted nord og øst for Kolding. De 3 plader fra Haderslev kunne måske få nogle til at tro det er syd for Kolding, men langt det mest sandsynlige er at det foregår et sted hvor vejene fra Kolding til Esbjerg og fra Haderslev til Esbjerg er samlet.

Dengang der ikke var motorvej var det en langsom omvej at køre via Kolding fra Haderslev til Esbjerg. Jeg har selv prøvet at køre fra Haderslev til Esbjerg, og selv om motorvejen dengang var bygget fik jeg at vide fra en beboer i Haderslev at man kørte over Rødding for at komme til Esbjerg. Jeg valgte vist at køre en sydligere vej via Ribe, men vejen over Rødding tror jeg samles med den gamle A1 i Brørup. Derfor må bakkelandskabet være mellem Brørup og Esbjerg, og det har andre jo også efterhånden klarlagt.
perhag
Medlem
 
Indlæg: 799
Tilmeldt: ons 18.06.2008 18:06
Geografisk sted: 5900 Langeland

Re: København - Esbjerg A1/E66 i 1967(?)

Indlægaf TT » tors 19.01.2012 09:26

Placeringen mellem Brørup og Esbjerg er ganske logisk. Der foreligger også den mulighed at fotografen på vej hjem til Aarhus har skudt genvej fra Brørup over Egtved til Vejle, hvilket ville have været den korteste vej.

Ved det blå punkt lå den nedrevne gård. Ud for det røde punkt ligger Vesterlundvej. Udmundingen kan lige anes.
A1_v_f_Grimstrup.jpg


På luftfotoet er det blå punkt stadig ved den dengang stadig eksisterende gård. Fotografen står ved det grønne punkt. Bygningerne i baggrunden er dem som er omkring det orange punkt. Det blå vejskilt med afstandsangivelsen er ved det lilla punkt.
A1_v_f_Grimstrup_luft.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: København - Esbjerg A1/E66 i 1967(?)

Indlægaf JMK » tors 31.05.2012 20:42

Hej venner !
Jeg kom lige til at bladre tilbage og læse tidligere indlæg.
Jeg kan stadig ærgre mig (og fornemme en vis flovhed) over at jeg ikke kunne gennemskue det der Grimstrupvej mod øst, jeg var passager i en skolebus på strækningen dagligt i 7 år så det undrer mig en del, men sådan er det. :oops:
Det ER Grimstrupvej, som den hed/hedder i Esbjerg Kommune. Skiltet i dalen er et kommuneskilt og vi kigger i østlig retning hvor vejen hedder Grimstrup Hovedvej.
Den gamle gård til højre i billedet blev nedrevet i 1969, den oplysning har jeg fra en skolekammerat som stadig bor i området.
Havde gården været nedrevet på foto-tidspunktet kunne man bagved se et træhus ved hovedvejen og en gård længere nede på marken. Disse har husnummer 41 og 43.
Vi kom til at snakke om min nummerplade-hobby og jeg fik ham guidet ind i denne tråd og læse med.

Hygge og hilsen fra Vestjylland.
JMK
Medlem
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: tors 02.07.2009 11:13
Geografisk sted: ZA Varde

Re: København - Esbjerg A1/E66 i 1967(?)

Indlægaf dykker5502 » fre 01.06.2012 06:30

Så fik vi vist alle billeder stedfæstet :-)
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1136
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: København - Esbjerg A1/E66 i 1967(?)

Indlægaf CSJ » man 18.02.2013 16:44

Sorø museum åbner 4. maj en udstilling »Da far fik bil« med temaet hovedvej A1 1953-73.
http://www.koege-onsdag.dk/webtv/soroe/1?video=8737
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Foregående

Tilbage til Historiske billeder